خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

سیل بستر نخلستان‌ها را شست/ محصولی از سبزی و صیفی بر روی زمین باقی نمانده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۰۲۴

دبیر انجمن ملی خرمای ایران گفت: بیشترین خسارت سیل در نخلستان‌ها مربوط به شسته شدن بستر است که کاهش تولید در سالجاری و افزایش آن برای سال آینده در پایین دست را رقم خواهد زد.

مقداد تکلوزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه برای تعیین خسارات نخلستان‌ها باید تا فرونشست آب و گل و لای صبر کنیم، اظهار کرد: بیشترین خسارت سیل در نخلستان‌ها مربوط به شسته شدن بستر است، اما علاوه بر آن شاهد تخریب دیوارهای و مسیرها ارتباطی نخلستان‌ها نیز هستیم.

وی ادامه داد: همچنین گزارش‌های درباره کنده شدن درختان نخل از ریشه داشته‌ایم که تعداد آن‌ها قابل توجه نیست.

تکلوزاد سطح خسارات در محصولات دیگر مانند سبزی و صیفی را بسیار بیشتر از نخیلات عنوان کرد.

وی گفت: خسارات به محصولات سبزی و صیفی در برخی از مناطق سیل زده تا 100 درصد است و تقریبا محصولی بر روی زمین باقی نمانده است.

تکلوزاده با تاکید بر اینکه دیگر محصول آسیب دیده از سیل در مناطق سیل‌زاده را باغ‌های مرکبات است، افزود: برخی از باغ‌ها زیر گل مانده و برخی دیگر دچار شستگی بستر شده‌اند و جاده‌های ارتباطی بین آن‌ها از بین رفته است.

وی پیش بینی کرد شرایط به وجود آمده موجب کاهش میزان و کیفیت محصولات باغی و زراعی در مناطق سیل زده در سال‌جاری خواهد شد.

به گفته دبیر انجمن ملی خرمای ایران؛ در نخلستان با شسته شدن بستر کاهش تولید در سالجاری و افزایش آن برای سال آینده در مناطق پایین دست رقم می‌خورد.

تکلوزاده برآورد کرد میزان خسارات در مناطق سیل زده از 10 تا 100 درصد متغیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز