خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو:

دولت مسیر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیاد را فراهم کند / به دنبال شکل‌گیری گفت‌وگوی استراتژیک هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۸۷۶

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برنامه‌های بسیاری تدوین شده که برخی از آنها به هدف نرسیده‌اند که دلیل آن را می‌توان خلاء گفت‌وگو استراتژیک دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس هیات عامل ایمیدرو در دومین نمایشگاه ایده‌های ارزش‌آفرینی بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) گفت: رویدادهای بسیاری در زمینه معدن و صنایع معدنی در حال برگزاری است اما این رویداد تفاوت اساسی با سایر برنامه‌ها دارد.

خداداد غریب‌پور با بیان اینکه ما در اینوماین به دنبال شکل‌گیری گفت‌وگوی استراتژیک هستیم، افزود: برنامه‌های بسیاری تدوین شده که برخی از آنها به هدف نرسیده‌اند که دلیل آن را می‌توان خلاء گفت‌وگو استراتژیک دانست.

وی با بیان اینکه در اینوماین به دنبال هم‌آفرینی ارزشی هستیم، اظهار کرد: 70 شرکت پیشتاز با ارائه حدود 400 ایده در این جشنواره حضور دارند. این در حالی است که تعداد ایده‌های ارائه شده در سال گذشته 120 عدد بوده است.

غریب‌پور معتقد است: حلقه مفقود دانشگاه و صنعت این است که علم و دانش به فناوری تبدیل نمی‌شود چراکه ما هم‌ ارزش‌آفرینی نداریم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: ایده‌ها تنها با مرحله تدوین نقشه راه پیش می‌روند اما پس از آن توسعه نمی‌یابند زیرا شتاب‌دهنده‌ای برای آنها وجود ندارد. دولت باید مسیر رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیاد را فراهم کند. در این راستا ایمیدرو بین صنعت و دانشگاه قرار گرفته تا این اعتبار تسهیل یابد.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها آماده جذب ایده‌ها هستند و ظرفیت‌سازی برای آنها ایجاد شده، افزود: دومین جشنواره با حضور شرکت‌های بزرگی از جمله شرکت فولاد مبارکه، ملی صنایع مهر، گل‌گهر، فولاد خوزستان، چادرملو، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خراسان برگزار می‌شود و هدف آن افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی و ترغیب دانشگاه‌ها و صنعت به ایده‌پردازی است.

غریب‌پور با بیان اینکه امسال در فرایندی که طراحی شده تعداد ایده‌ها سه برابر سال گذشته است، افزود: جشنواره امسال نسبت به سال گذشته چهار فرق اساسی دارد که می‌توان به حضور شرکت‌های بزرگ، نشست‌های دوطرفه و برگزاری نمایشگاه‌ها اشاره کرد. لازم به ذکر است که ایده‌هایی که در این جشنواره ارائه می‌شود رها نشده و مانا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز