خبرگزاری کار ایران

تلاش بانک مرکزی برای رفع موانع بخش خصوصی در بخش ریالی و ارزی

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۳۴۴

رییس کل بانک مرکزی گفت: فعالان بخش خصوصی و تعاونی، موتور محرکه رشد اقتصادی کشور محسوب می شوند و بانک مرکزی با تمام توان و تا حد امکان در چارچوب رفع موانع آنها در زمینه ریال و ارز تلاش می‌کند.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی در نشست دوره‌ای رییسان اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون در محل اتاق اصناف گفت: ایجاد شناخت و درک متقابل نسبت به مشکلات، نخستین مرحله رفع مشکلات است و تاکنون تصمیمات مفیدی در این جلسات اخذ شده است.

همتی افزود: با توجه به تحریم های سنگین و بی‌سابقه، اقتصاد کشور در شرایط خاصی قرار دارد و با توجه به این شرایط، بانک مرکزی ناچار به اتخاذ سیاست ها با توجه به منافع کلی کشور است.

وی اضافه کرد: اکنون در این شرایط باتوجه به اصول اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های داخلی، تقویت اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس کل بانک مرکزی ضمن تشکر از اقدام های فعالان بخش خصوصی و تعاونی کشور تصریح کرد: مقاومت در برابر تحریم ها بدون همراهی تشکل های اقتصادی و اتاق ها امکان پذیر نبود، بانک مرکزی هم به تنهایی قادر به مدیریت این شرایط نیست.

وی اضافه کرد: برخلاف تمام فشارها، اقتصاد کشور با ثبات است و مقاومت مردم نیز در این شرایط جای تقدیر دارد.

اعضای اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسات و اهتمام بانک مرکزی به حل مشکلات و موانع موجود، به طرح پیشنهادات، دغدغه ها و موارد مدنظر پرداختند و در پایان این نشست، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز