خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت مطرح کرد:

جهش صادراتی کالاهای غیرنفتی در آینده نزدیک/ ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات را داریم

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۳۱۱

معاون وزیر صمت گفت: در صورت حل مشکلات استاندارد با 15 کشور همسایه، جهش صادراتی دور از ذهن نیست و می‌توانیم با وجود تمامی تحریم‌ها یک رکورد جدیدی را در این حوزه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در همایش استاندارد و کیفیت صادراتی حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اهمیت همکاری و هماهنگی مدیران و سازمان‌های دولتی با تشکل‌های بخش خصوصی گفت: تشکیل کارگروه صادرات سبب خواهد شد که این دو بخش با هماهنگی بیشتر و با قدرت در بازارهای هدف صادراتی حضور پیدا کنند.

از سوی دیگر یکی از اولویت‌های ا ین کارگروه بحث کیفیت کالاهای صادراتی است که متاسفانه تا به امروز به خوبی به آن پرداخته نشده است. امیدواریم با برگزاری این گونه همایش‌ها و حضور افراد متخصص در کنار فعالین اقتصادی سازوکار مناسبی برای صدور کالای ایرانی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در این بین نقش سازمان ملی استاندارد بسیار با اهمیت است این سازمان می‌تواند با همفکری با بخش‌های صادراتی دولت و هماهنگی با تشکل‌ها بسته‌های حمایتی جدیدی تعریف کند. این سازمان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که با 50 کشور داشته است نقش اصلی را برای توسعه صادرات به عهده دارد.

معاون وزیر صمت در خصوص صادرات محصولات دانش بنیان گفت: این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به این حوزه دارد و با نقش راه توسعه صادرات غیرنفتی که از ابتدای سال در وزارت صمت اجرایی شده امیدواریم کالاهای با پرچم ایران حضور بیشتری در بازارهای جهانی داشته باشد. در این نقشه راه اولویت با 15 کشور همسایه است. با بررسی‌های به عمل آمده این کشورها ظرفیت 100 میلیارد دلار پتانسیل صادراتی را دارند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد یک جهش صادراتی بزرگ در حوزه کالاهای غیرنفتی باشیم.

وی افزود: در تجارت جهانی امروز گام اول برای صادرات یک کالا انطباق با استانداردهای کشور هدف است صادرکنندگان باید ابتدا استانداردهای کشور هدف را مورد بررسی قرار دهند و ببینند که آیا کالای صادراتی آ‌نها همخوانی استاندارد دارد یا خیر؟ سازمان توسعه تجارت آمادگی کامل دارد تا در این حوزه با صادرکنندگان همکاری و راهنمایی‌های لازم را داشته باشد. در صورت حل مشکلات استاندارد با 15 کشور همسایه، جهش صادراتی دور از ذهن نیست و می‌توانیم با وجود تمامی تحریم‌ها یک رکورد جدیدی را در این حوزه شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز