خبرگزاری کار ایران

سورنا ستاری:

تعدد شرکت‌های دانش‌بنیان‌ جلوی شکسته شدن در برابر تحریم را می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۴۶

ما شرکت‌های دانش‌بنیان را نباید به تعداد کمی محدود کنیم چراکه در صورت اعمال تحریم از حرکت باز خواهیم ایستاد بنابراین باید به لحاظ تعداد توسعه یابد و در این صورت می‌توانیم مقابل تحریم تاب آور باشیم همانند یک لشکر عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهمنامه و تبادل همکاری مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری صنعت برق اظهار داشت: برای اینکه فناوری رشد کند یک اکوسیستم نیاز است که از مراکز دانشگاهی و استارت‌آپ‌ها قابل تامین است و بعد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب شتاب‌دهنده‌ها باید صورت گیرد تا استارت‌آپ‌ها توسعه پیدا کنند و به شرکت‌های دانش‌بنیان برسند.

وی افزود: ما در حال حاضر در بخش دارو و بیوتک عملکرد خوبی داشته‌ایم و دانشگاه‌ها و نیروی انسانی شتاب‌دهندهدر ین حوزه رشد قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند. البته سازمان غذا و دارو نیز به خوبی عمل کرده، به طوری که هر دارویی که در اکوسیستم بدون سرمایه‌گذاری دولتی تولید شده موفق عمل کرده است و در این رابطه تا سال آینده چهار واکسن تاییدیه تولید خواهد گرفت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه پژوهشگاه نیرو درگیر سیستم‌های دولتی نشده و هوشمندانه در حوزه استارتاپها ورود کرده است، خاطرنشان کرد: موقعی می‌توانیم بگوییم محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که دولت در آن دخالتی نداشته باشد و در این زمینه پژوهشگاه نیرو زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده و وارد مجریگری در پژوهش نشده است.

وی یادآور شد: وزارت نیرو بازار فوق‌العاده‌ای دارد که مزیت مهمی در حوزه آب و برق است.

وی تاکید کرد: هر قدر نوآوری در پژوهشگاه نیرو تقویت شود و این شبکه به سمت بخش خصوصی برود، محصول‌محورتر خواهد بود.

ستاری گفت: ما شرکت‌های دانش‌بنیان را نباید به تعداد کمی محدود کنیم چراکه در صورت اعمال تحریم از حرکت باز خواهیم ایستاد بنابراین باید به لحاظ تعداد توسعه یابد و در این صورت می‌توانیم مقابل تحریم تاب آور باشیم همانند یک لشکر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید به سرعت در زمینه توسعه استارتاپها در راستای تحقق صرفه‌جویی نیز گام برداریم، افزود: با این اقدام می‌توانیم عدد قابل توجهی پیک‌سایی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز