خبرگزاری کار ایران

نیازی تاکید کرد:

لزوم تشکیل میزهای مختلف برای توسعه و فراگیر شدن توانمندی‌های ساخت داخل

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۶۹۱

قائم مقام معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تشکیل میزهای مختلف برای توسعه و فراگیر شدن توانمندی‌های ساخت داخل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مهدی نیازی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری این وزارت توسعه نهضت ساخت داخل است، گفت: برای این منظور ابزارهای مختلفی کسب کرده‌ایم و در تلاشیم تا با هم‌افزایی بین ذیربطان مختلف بتوانیم این برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: بحث نهضت ساخت داخل با 9 محور در وزارت‌صمت ایجاد شده که فرهنگ‌سازی، استفاده از ظرفیت‌های انجمن و تشکل‌ها در این حوزه است. در همین راستا کمیته‌ای تشکیل شد تا بتوانیم با توسعه ساخت داخل، این برنامه را پیگیری کنیم.

نیازی افزود: یکی از این میزها برگزاری میز ساخت داخل است تا بتوانیم به فرهنگ‌سازی ساخت داخل کمک کنیم. در همین راستا با رویکرد جدید مبنی بر توسعه میزهای ساخت داخل توانستیم با کمک انجمن اولین میز را در این نمایشگاه برگزار کنیم و از زمان برگزاری این میزها تاکنون 9 میز شامل 3 میز در خودرو، 2 میز در صنعت پتروشیمی، 2 میز در مخابرات و یک میز در فولاد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون قراردادهایی با 200 قطعه برای اولین بار و یا در جهت افزایش تولید امضا شده که تاکنون توانسته 525 میلیون یورو ظرفیت برای ساخت داخل ایجاد کند که این مهم نشان‌دهنده این است که ما می‌توانیم ظرفیت‌های فراوانی داشته باشیم.

قائم‌مقام معاونت وزارت صمت گفت: تفاهمنامه‌هایی در کمپرسور، ورق، ‌ریل‌های مترو و راه‌آهن، خط گندله و کنسانتره سنگ آهن با رقم 430 میلیون یورو امضا کردیم که 160 میلیون یوروی آن انواع ورق‌ها، 40 میلیون یورو برای کمپرسور و 20 میلیون یورو برای ریل مترو و راه‌آهن است.

نیازی با اشاره به اینکه نگاه ما برای جذب و حمایت انجمن‌ها است، گفت: از همه تولیدکنندگان و تشکل‌ها دعوت می‌کنیم در این برنامه حضور یابند. تا پایان سال 5 میز دیگر برگزار خواهیم کرد که یک میز آن برای فولاد است و هدف ما این است که تلاش کنیم تا این محور با قدرت بیشتری عمل کند.

قائم مقام معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال قانون حداکثر استفاده از توان داخلی ابلاغ شد، گفت: این قانون ظرفیت‌های زیادی را در ارجاع پروژه‌ها ایجاد خواهد کرد و آیین‌نامه‌های فراوانی برای آن نوشته شده است که توسط این وزارت و معاونین آن در حال پیگیری است.

نیازی از طراحی سامانه توان ایران براساس این قانون خبر داد و گفت: سامانه دیگری در حوزه فولاد در انجمن راه‌اندازی شده که از ظرفیت‌های آن در این سامانه استفاده خواهیم کرد و از همین تریبون اعلام می‌کنیم تا شرکت‌هایی که دارای توانمندی‌هایی در حوزه اجرایی و عملیاتی هستند مراجعه کنند تا بتوانیم براساس این توانمندی‌ها همکاری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز