خبرگزاری کار ایران

هفته ۱۵ هزار میلیارد ریالی تالار سبز

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۵۸۱

بورس انرژی ایران در هفته آخر دی ماه ۱۳۹۸ شاهد عرضه پر حجم انواع فراورده و حامل‌های انرژی در رینگ‌های داخلی و صادراتی خود بود.

به گزارش ایلنا، تجار و معامله گران این بازار در هفته کاری منتهی به پایان روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه جاری ۲۲۸٫۶۴۴ تن انواع فراورده های نفتی و هیدروکربوری را معامله کردند که ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار و ۸۳۵ میلیارد و ۸۳۳ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۸۷۵ ریال را برای این معاملات در بازار متشکل و تحت نظارت بورس انرژی ایران رقم زد.

از این حجم از معاملات هفته گذشته بالغ بر ۱۹۰٫۷۳۵ تن انواع فراورده های نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سایر فراورده های هیدروکربوری در رینگ صادراتی بورس انرژی ایران به مقاصد دریایی و خشکی خارجی معامله شده است که ارزشی بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۱۱ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۸۷۵ ریال را برای این بازار بر جای گذاشت.

در رینگ فروش داخلی محصولات هیدروکربوری بورس انرژی ایران نیز طی هفته ای که گذشت برابر با ۳۷٫۹۰۹ تن انواع حامل های انرژی به ارزش یک هزار و ۷۲۴ میلیارد و ۲۶۴ میلیون و ۸۰۶ هزار ریال خرید و فروش شده است.

از رویداد های قابل تامل در هفته ای که گذشت پر حجم تر شدن عرضه محموله های برق صنعتی از سوی نیروگاه های بخش خصوصی در بازار مصرف کنندگان برق در بورس انرژی ایران بود.

گفتنی است در هفته سوم دی ماه امسال نیز بورس انرژی ایران در رویدادی کم نظیر با بر جا گذاشتن حجم معاملاتی بالغ بر ۲۷۷٫۴۱۸ تن انواع فراورده نفتی به ارزش ۱۷ هزار و ۳۸۷ میلیارد و ۵۸۸ میلیون و ۵۱ هزار و ۴۹۵ ریال به تعطیلات آخر هفته رفته بود.

به این ترتیب با پایان معاملات رسمی بورس انرژی ایران در هفته جاری ، ارزش کل معاملات بورس انرژی ایران در رینگ صادراتی این بازار برای بازه زمانی ۱۰ ماهه امسال ، رقمی در حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز