خبرگزاری کار ایران

برخی از جزئیات معامله چین با آمریکا اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۵۵۳

چین در چارچوب بخش اول توافق تجاری خود با آمریکا باید خریداری کالاهای امریکایی را طی دو سال آینده به میزان ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

به گزارش ایلنا از اسپوتنیک، متن توافقنامه مربوطه که توسط وزارت دارایی چین منتشر شده، حاکی از این امر است.

از جمله از اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ ، میزان خرید کالاهای صنعتی ، خدمات ، محصولات کشاورزی  منابع انرژی توسط چین از ایالات متحده باید معادل ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر از سطح پایه مربوطه در سال ۲۰۱۷ باشد.

پکن در سال ۲۰۲۰ باید ۳۲.۹ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۱۷ و در سال ۲۰۲۱ باید ۴۴.۸ میلیارد دلار بیشتر کالاهای صنعتی از امریکا خریداری کند.

منظور از محصولات صنعتی،  تجهیزات صنعتی ، هواپیما ، اتومبیل ، تجهیزات الکترونیکی ، محصولات صنعت داروسازی و  دستگاههای اپتیک و پزشکی است.

برای محصولات کشاورزی این رقم در سال ۲۰۲۰ باید حداقل  ۱۲.۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۱ حداقل ۱۹.۵ میلیارد دلار باشد. لیست محصولات کشاورزی شامل غلات ، گوشت ، غذاهای دریایی ودانه های روغنی است.

همچنین پیش بینی می شود چین در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب ۱۸.۵ میلیارد دلار و ۳۳.۹ میلیارد دلار منابع انرژی در ایالات متحده خریداری کند. لیست منابع انرژی شامل گاز مایع ، نفت خام ، زغال سنگ و محصولات نفتی هستند.

فاز اول این معامله همچنین طرف چینی را در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ موظف به خرید خدمات اضافی در ایالات متحده به مبلغ ۱۲.۸ میلیارد و ۲۵.۱ میلیارد دلار می کند. از جمله خدمات در بخش های بیمه و مالی ، مسافرت های تجاری و گردشگری ، خدمات ابری ذکر شده است.

یادآور می شود ایالات متحده و چین پس از ۱۳ دوره طولانی مذاکرات ، به توافق رسیده  و اولین بسته اسناد را در چارچوب توافقنامه تجاری امضا کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز