خبرگزاری کار ایران

یک استاد اقتصاد بین‌الملل در گفت‌وگو با ایلنا:

مکانسیم ماشه نشان دهنده هماهنگی پنهان اروپا و ترامپ است

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۸۸۱

یک استاد دانشگاه گفـت: در واقع یک هماهنگی پنهان و ناگفته‌ای بین این سه کشور و آقای ترامپ وجود داشت و به نوعی در این یک و نیم سال گذشته با ایران بازی می‌کردند.

جمشید عدالتیان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد بیانیه اخیر سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان علیه ایران در مورد فعال شدن مکانیسم حل اختلاف در برجام (ماشه) گفت: بر اساس این سیاست در صورت بروز اختلاف، پرونده ایران به شورای امنیت می‌رود و به صورت اتوماتیک تحریم‌های قبلی علیه ایران وضع می‌شود و هیچ کشوری حق مبادله اقتصادی با ایران را نخواهد داشت.

این استاد اقتصاد بین الملل یادآور شد: وقتی این سه کشور در جلسه‌ای با ترامپ بودند، ترامپ به آنها گفته بود که با تدوین یک معاهده جدید می‌توان امتیازاتی از ایران گرفت که به نفع ما و شما باشد. در واقع یک هماهنگی پنهان و ناگفته‌ای بین این سه کشور و آقای ترامپ وجود داشت و به نظر می‌رسد به نوعی در این یک و نیم سال گذشته با ایران بازی می‌کردند.

عدالتیان مدعی شد: آقای ترامپ بر اساس تئوری بازی توانست این موضوع را مدیریت کند یعنی یک سطح حداقلی و یک سطح حداکثری در نظر گرفت و به نظر می‌رسد اروپا نیز از این شرایط راضی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز