خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

دولت در زیرساخت‌های پژوهشی سرمایه‌گذاری کند/ دانشگاه‌ها از محل فروش تکنولوژی درآمد کسب کنند

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۱۱۶

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه‌ها اگر می‌خواهند نوآور باشند باید از محل فروش تکنولوژی درآمد کسب کنند؛ دولت نباید در این فضا وارد شود.

سورنا ستاری، در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: صنعت مکانی است که در آن طراحی و ماشین‌سازی انجام می‌شود و این امر نیازمند حضور دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پژوهش است، گفت: برخی انتظارات ما از دانشگاه‌ها بی‌پایه است. دولت باید در زیرساخت‌های پژوهشی سرمایه‌گذاری کند و تا پول بخش خصوصی در پژوهش نباشد، محصولی بیرون نمی‌آید.

وی افزود: هیچ دانشگاهی خودرویی تولید نمی‌کند، دانشگاهی محیطی برای ایجاد نوآوری‌ها است.

ستاری با بیان اینکه دانشگاه‌ها با بودجه دولت سطح آرزوهایشان محدود می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها اگر می‌خواهند نوآور باشند باید از محل فروش تکنولوژی درآمد کسب کنند. دولت نباید در این فضا وارد شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است شبکه‌ها و شرکت‌هایی که در قالب دانش‌بنیان تشکیل شده‌اند کارشان تجاری‌سازی دستاوردها است.

ستاری تصریح کرد: ایران 110 سال است که با فرهنگ فروش نفت و کسب درآمد نفتی عجین شده است و این امر فرهنگ کارآفرینی را از بین برده است، باید این دید عوض شود. متاسفانه در حال حاضر فرهنگ کشور به نحوی است که به جنس خارجی بها می‌دهد که باید دست در دست هم دهیم و این فرهنگ را عوض کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به جشنواره بومی‌سازی فولاد گفت: خوشبختانه صنعت فولاد در این شرایط سخت با دانشگاه‌ها و دنیا ارتباط برقرار کرده است و این تفکر بسیار ارزشمندی است.

ستاری در پایان از فرهنگ جدید بومی‌سازی که در صنعت فولاد در حال اجرا است تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز