خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار مسکن :‌

رشد اجاره بها در تهران متناسب با افزایش بهای مسکن نیست /انتقال معاملات مسکن به حومه پایتخت

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۴۲۵

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه در برخی از مناطق تهران از جمله شمال شهر تهران اجاره بها به اندازه رشد قیمت مسکن افزایش نیافته است ، گفت:در بررسی‌های صورت گرفته از آگهی‌های مسکن به این نتیجه رسیدیم که در حومه شهر تهران و کرج این آگهی‌های رشد داشته است.

به گزارش ایلنا ، مهران داودی درباره آخرین وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: در برخی از مناطق تهران از جمله  شمال شهر تهران اجاره بها به اندازه رشد قیمت مسکن افزایش نیافته است . متقاضیان مسکن که قدرت خرید پایینی دارند می‌توانند در محله‌هایی که واحدهای مسکونی آنها خوش رهن‌تر است اقدام به خرید و سپس آن را به اجاره بدهند.

کارشناس بازار مسکن  با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته از آگهی‌های مسکن به این نتیجه رسیدیم که در حومه شهر تهران و کرج این آگهی‌های رشد داشته است، اظهار داشت: پیش‌بینی از بازار مسکن در 3 ماه آینده سخت است اما افزایش تعداد آگهی‌ها نشان می‌دهد که تعداد معاملات مسکن (خرید و فروش و اجاره) در زمستان امسال نسبت به پاییز رشد خواهد داشت و قیمت‌ها نیز به اندازه کمتر از نرخ تورم رشد خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رصد آگهی‌های ثبت‌ شده در سایت‌ها در تهران، خراسان و کرج انجام شده و جمع‌آوری شده است گفت: نشانه‌های بازار مسکن را نشان می‌دهد که معاملات مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید مسکن در حومه شهرها رشد داشته است.

داودی اظهار داشت: توصیه ما به متقاضیان مسکن که قصد خرید دارند اما قدرت خرید آنها پایین است این است که در مناطقی اقدام به خرید مسکن کنند که بتوانند آن واحد مسکونی را به شکل مناسبی به رهن و اجاره بدهند. البته  گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در آبان ماه و آذر ماه امسال نشان می‌داد که معاملات مسکن رشد داشته است.

این کارشناس بازار مسکن در توضیح یکی از معیارهای تحلیل بازار گفت: برخی افرادی که می‌خواهد ملکی را بخرند، گاهی کمبود نقدینگی خود را با استفاده از پول رهن ملک، تامین می‌کنند. اگر قیمت رهن ملک (با تبدیل مبلغ اجاره به رهن) را به قیمت خرید آن تقسیم کنیم، نسبتی به دست می‌آید که هرچه بزرگ‌‌‌تر باشد، آن ملک برای خرید بهتر است.وقتی این نسبت را در نظر بگیریم، حتی دو ماه زودتر می‌توانیم متوجه شویم که بازار به چه سمتی خواهد رفت و کدام مناطق در آینده نزدیک، بیشتر مورد توجه خریداران قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به این‌که معمولا عدد به دست آمده از نسبت رهن به خرید ملک حدود ۲۰درصد است، افزود: در حال حاضر در تهران، مناطقی مانندهلال احمر، گمرک، انبار نفت، عباسی، امیریه، و مولوی نسبت بالاتری دارند و برای خرید جذاب‌تر هستند؛ اما در مقابل، مناطقی مانند زعفرانیه، توانیر، کردستان، گاندی، پارک‌وی و فرشته رقم کمتری دارند و این نشان می‌دهد در این مناطق قیمت ملک خیلی بالا رفته اما اجاره‌ها به همان نسبت افزایش نیافته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز