خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در سازمان شیلات ایران در گفت‌گو با ایلنا:

راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد میگو در بندر مُقام تمام مجوزها را دارد/ اجرای طرح فعلا متوقف است

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۴۲۰

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران گفت: مرکز اصلاح نژاد تولید مولد عاری از بیماری میگو در بندر مُقام شهرستان بندرلنگه در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و تمام مجوزها را از سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه دریافت کرده است.

وحید معدنی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد میگو در بندر مقام، اظهار کرد: طرح راه‌اندازی اولین مرکز اصلاح نژاد تولید مولد، عاری از بیماری میگو بوده و در راستای اقتصاد مقاومتی است و بیش از 2 سال، تمام جوانب آن از جمله جانمایی و...توسط سازمان‌های مرتبط بررسی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون جامع نظام دامپروری صدور مجوز برای راه‌اندازی هر نوع مرکز پرورش آبزیان نیازمند دریافت مجوزهای متعدد از سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

به گفته معدنی، اولین مرحله دریافت مجوزها، دریافت موافقت اصولی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور است که برای دریافت آن نیاز به جانمایی دقیق و تایید آن است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از دریافت موافقت اصولی از نظام مهندسی نیاز به تائید و صدور مجوز 8 تا 9 سازمان دیگر است، افزود: از جمله این سازمان‌ها می‌توان به سازمان میراث فرهنگی، آب، امور ارضی،‌ محیط زیست و ... اشاره کرد.

معدنی اضافه کرد: تمامی این سازمان‌ها امکان صدور مجوز را بر اساس قوانین موجود در کشور بررسی و نتایج را اعلام می‌کنند.

وی نقش سازمان شیلات در صدور مجوزهای مربوطه را اعلام نظر فنی این سازمان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مطرح شده درباره راه‌اندازی این مرکز آسیب آن به منطقه گردشگری است، اظهار کرد: این موضوع در حالی مطرح می‌شود که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به عنوان یکی از دستگاه‌های صدور مجوز با راه‌اندازی مرکز تکثیر میگو در منطقه مذکور مخالفت نکرده است، ضمن اینکه وسعت مرکز تکثیر حداکثر 3 هکتار است که نسبت به مزرعه پرورش میگو وسعت چندانی ندارد.

به اعتقاد معدنی بحث‌های مطرح شده بیشتر شانتاژ رسانه‌ای است که منافع برخی را دنبال می‌کند.

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران از توقف موقت اجرای این طرح خبر داد.

معدنی گفت: در جلسه‌ اداره کل استان که با حضور استاندار برگزار شد تصمیم به توقف موقت اجرای طرح گرفته شده است، البته این موضوع به معنی توقف اجرای طرح نیست بلکه برای پاسخ و اطمینان به افکار عمومی تمام مجوزها بازبینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز