خبرگزاری کار ایران

محمد اسلامی:

چابهار؛ سرفصل تعاملات شهر و بندر است

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۳۵۱

وزیر راه و شهرسازی گفت: از لحاظ پیوستگی و تاثیرات متقابل شهر و بندر در طرح‌های جامع و تسریع فعالیت‌های بندری فراتر از حدود اولیه تعریف شده در حوزه زیرساخت دو گام مورد نظر برای تعامل شهر و بندر است.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی درباره ضرورت تعامل شهر و بندر و نقش آن در توسعه بنادر کشور، اظهار کرد: با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی بنادر که در دستور کار سازمان قرار دارد، دو گام مشخص را برداشتیم؛ اولین گام اینکه در طرح‌های جامع، پیوستگی و تاثیرات متقابل شهر و بندر دیده شده است تا به لحاظ طرح شهرسازی و به ویژه مقوله حمل‌ونقل، زمانی که بار به بندر وارد یا از آن خارج می‌شود برای شهر بار ترافیکی تحمیلی ایجاد نشود و اینگونه زحمتی برای شهروندان شکل نگیرد.

وی ادامه داد: گام بعدی این است که بندر با سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها، فراتر از حدود اولیه خود برای زیرساخت‌ها هزینه کند تا اینگونه شاهد توسعه شهر و بندر، احداث جاده‌های مواصلاتی یا پایانه‌های مورد نیاز باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دو گام در منطقه چابهار در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: علاوه بر این پروژه اتوبان ۲۵ کیلومتری که ریل چابهار به زاهدان نیز از آن کریدور باید عبور کند در دستور کار قرار گرفته و به پیمانکار نیز ابلاغ شده است تا روند عملیاتی پروژه را سرعت بخشد.

با توجه به توسعه حمل و نقل کانتینری و حمل و نقل ترکیبی در دریا و خشکی، نگاه به بنادر به عنوان یک مرکز صرفا تخلیه و بارگیری، نگهداری و انبارداری کالا‌ها تغییر پیدا کرده است و بنادر به عنوان مراکز تجاری و بنگاه اقتصادی که در آن بسیاری از عملیات‌های تکمیلی روی کالا‌های ورودی انجام می‌شود، مورد توجه قرار گرفته است. همین امرسبب شده تا محدوده پسکرانه بنادر افزایش یافته و به مجموعه‌ای از مراکز صنعتی و تولیدی به منظور افزایش ارزش افزوده کالاه با ایجاد کارخانه‌ها، صنایع بسته بندی، بازاریابی، خدمات مرتبط با کالا‌های تولید شده، ایجاد اشتغال و گردش سرمایه در بنادر تبدیل شود و به همین دلیل نیز تعامل هرچه بهتر شهر و بندر به منظور زندگی مطلوب‌تر شهروندان و رونق تجاری منطقه، بیش از پیش ضرورت یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز