خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی بورس:

امکان مدیریت ثروت با کمتر از 0.2 دلار در بازار سرمایه/ رشد 27 درصدی نقدینگی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۰۷۹

در حالی که در بازار سرمایه با استفاده از تکنولوژ‌ی‌های جدید می‌توان کمتر از 0.2 دلار مدیریت ثروت انجام داد، این امکان در سایر بازارها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم آشناسازی مردم با ابزارهای مالی در بازار سرمایه اظهار داشت: تنگناهای بودجه‌ای باعث شده پروژه‌های بودجه‌محور متوقف شوند و در سال 97 و 98 هم به دلیل کسری بودجه با نرخ منفی رشد اقتصادی مواجه بودیم.

وی افزود: از سوی دیگر رشد نقدینگی لجام‌گسیخته است و در شرایطی که تورم تک‌رقمی داشتیم، رشد نقدینگی ادامه داشت و امسال هم رشد 27 درصدی نقدینگی پیش‌بینی می‌شود.

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه در تمام این شرایط بازار سرمایه روند رو به رشدی را داشت، ادامه داد: هرچند ریسک‌ها و نگرانی‌هایی هم در میان بود اما بازار سرمایه توانست ارزش سرمایه‌ای مردم را حفظ کند.

اسلامی با اشاره به لزوم گسترش آموزش اقشار مختلف برای آشنایی با بازار سرمایه تاکید کرد: آموزش‌های گسترده‌ای باید ارائه شود و توسعه ابزارهای مالی راهکاری است که می‌تواند به مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس کمک کند.

وی افزود: در دهه‌های گذشته همواره شاهد تبلیغات گسترده سرمایه‌گذاری در شبکه بانکی بودیم و بانک‌ها که اغلب آنها دولتی هستند با بودجه دولت توانستند تبلیغات گسترده‌ای برای جذب سرمایه داشته باشند اما در این مدت تمام سرمایه‌های جذب شده در بورس به دلیل رشد این بازار بوده و تبلیغات برای معرفی انواع ابزارهای مالی در این بازار بسیار محدود بوده است.

وی با تاکید بر گسترش نرم‌افزارهای مالی در بازار سرمایه گفت: در حالی که در بازار سرمایه با استفاده از تکنولوژ‌ی‌های جدید می‌توان کمتر از 0.2 دلار مدیریت ثروت انجام داد، این امکان در سایر بازارها وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز