خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت:

٨٠ درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۸۸۷

محسن صالحی‌نیا با اشاره به روند رو به رشد تولید در کشور گفت: ۴۵ هزار واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که ۸۰ درصد از این تعداد، شامل ٣۶ هزار واحد در زمان حاضر فعال است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در بدو ورود به آذربایجان‌ غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روند رو به رشدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد و عملیات ساخت و ساز ۳۷ هزار واحد تولیدی دیگر نیز در دست اجراست.

وی افزود: احیاء یک‌ هزار و ۴٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی سال جاری است که تا کنون ٩٠٠ واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته‌ است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: بقیه واحدهای راکد نیز به تدریج وارد چرخه تولید شده و با راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی، زمینه اشتغال برای هشت هزار و ۴۴٢ نفر فراهم می‌شود.

صالحی‌نیا با اشاره به این‌که اعتبار خاصی برای احیاء این واحدها درنظر گرفته نشده‌ است، ادامه داد: با توجه به این‌که مشکل واحدهای راکد متفاوت بوده و بیشتر به مسائل بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی و ارزیابی ملکی مربوط است، این مشکل‌ها با مساعدت و همکاری طرفین حل‌ و فصل می‌شود.

وی یادآور شد: طی امسال حدود ٢ میلیارد دلار انواع محصولات تولیدی توسط واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور صادر شده‌ است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بیان کرد: بیش از 990 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور به تصویب رسیده است که حدود ۸٠٠ مورد از آن‌ها فعال است. از این تعداد نیز حدود 490 مورد شهرک صنعتی و مابقی ناحیه صنعتی است.

محسن صالحی‌نیا صبح امروز چهارشنبه وارد ارومیه شد و برای کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی تازه‌ شهر سلماس به این شهرستان سفر کرد. وی همچنین در این سفر یک روزه برخی از مسائل و مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌ غربی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز