خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت تهران:

تغییر مصوبه احداث واحد تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۲۸

رئیس سازمان صمت تهران اظهار داشت: یکی از مصوبات مهم ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید که با حضور استاندار تهران تشکیل می‌شود این است که تولیدکنندگان به لحاظ مقید بودن به رعایت مصوبه شعاع 120 کیلومتری از تمام توان خود استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان تهران که توسط اتاق بازرگانی در حال برگزاری است، یدالله صادقی رئیس سازمان صمت استان تهران با اشاره به تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی کشور گفت: در شرایط فعلی مهمترین ابزار ما در جنگ اقتصادی صادرات و ارزآوری برای کشور است که نقش بخش خصوصی در این امر بسیار حائز اهمیت و برجسته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان جهت حمایت و تقویت صادرات گفت: اگر ما می‌خواهیم صادرات غیرنفتی کشور را دوبرابر کنیم بایستی نهادهای تصمیم‌گیر دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها را با مشورت اتاق بازرگانی و تشکل‌های تخصصی تدوین کنند. این مشورت باید به گونه‌ای باشد که کمترین دخل و تصرف در پیشنهادات بخش خصوصی صورت بگیرد و فقط با تطبیق منابع و امکانات بررسی و در نهایت تصویب شود، در آن صورت فضای کسب و کار از شرایط فعلی بهتر خواهد شد.

صادقی افزود: نکته دیگر آنکه باید زیرساخت‌ها را توسعه و تکمیل کرد. با وجود محدودیت‌هایی که در بحث بودجه وجود دارد، اگر از تمام بخش خصوصی استفاده شود و زیرساخت‌ها را در اختیار آنها قرار داده و بخواهیم در نگهداری آنها اهتمام داشته باشند، کارها به خوبی پیش خواهد رفت. ما به دنبال آن هستیم که حضور بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها پررنگ‌تر شود. ما در سطح استان تهران با راهنمایی استاندار و معاون آن تلاش کردیم که به بخش خصوصی بها دهیم.

رئیس سازمان صمت استان تهران با اشاره به تفاهم‌نامه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با وزارت صمت گفت: بر مبنای این تفاهم‌نامه بخشی از مسئولیت‌ها به این تشکل بخش خصوصی واگذار شده و پنجره واحدی در سازمان صمت نیز با نقش‌آفرینی این تشکل اجرایی شده است. اگر در تدوین مقررات از بخش خصوصی استفاده کنیم دیگر شاهد تصمیمات موازی و اتلاف انرژی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات مهم ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید که با حضور استاندار تهران تشکیل می‌شود این است که تولیدکنندگان به لحاظ مقید بودن به رعایت مصوبه شعاع 120 کیلومتری از تمام توان خود استفاده نمی‌کنند. بر همین اساس زنجیره محصول آنها کامل نمی‌شود و از طرف دیگر بارگذاری و احداث واحد جدید در این محدوده امکانپذیر نیست که این امر باعث بروز مشکلاتی شده است.

صادقی با اشاره به برخی محدودیت‌ها برای تولیدکنندگان گفت: برای حل این مشکلات وفاق خوبی در سطح استان شکل گرفته و سازمان محیط زیست پذیرفته که باید این قانون را به نفع تولید و اشتغال تغییر داد. بر همین اساس مصوبه جدیدی تنظیم شده و در اختیار وزارت صنعت قرار گرفته و امیدواریم در جلسه‌ای که میان استاندار تهران و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود، این محدودیت‌ها برطرف شوند. در صورت تصویب آن، شاهد افزایش اشتغال و توسعه صادرات خواهیم بود. ما از فعالان اقتصادی تقاضا داریم که در این امر ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز