خبرگزاری کار ایران

مسعود پزشکیان:

خودروسازان ایران به حداکثر تولید بازگشته‌‌اند/ آلودگی هوا از بنزین نیست

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۹۷۸

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان ایران به حداکثر ظرفیت تولید خود بازگشته‌اند و با قدرت به تولید ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود پزشکیان در مراسم تولید انبوه محصولات ایران‌خودرو با موتور یورو 5 اظهار داشت: تولید انبوه این محصولات در حالی صورت می‌گیرد که ما تحریم هستیم و تمام خودروسازهای خارجی با ما قطع ارتباط کردند اما توانستیم با اتکا و اعتماد به جوانان و کارآفرینان این حرکت ملی را انجام دهیم. ما اگر به جوانان میدان دهیم آنها می‌توانند کارهای اساسی را انجام دهند.

وی ادامه داد: آمریکا با این تفکر که با اعمال تحریم‌ها کارخانه‌های تولید خودرو در کشور ما تعطیل خواهند شد اولین تحریم خود را بر این مبنا قرار داد اما امروز می‌توانیم با افتخار بگوییم که خودروسازان ایران به حداکثر ظرفیت تولید خود بازگشته‌اند و با قدرت به تولید ادامه خواهند داد. تفکر مقامات کاخ سفید در مورد اعمال تحریم‌ها علیه خودروسازی یک خیال خام بوده است

نماینده مردم تبریز با اشاره به آلودگی هوا در شهرهای مختلف گفت: براساس گزارشات ارائه شده آلودگی سطح شهرها از بنزین نیست بلکه سوخت گازوییل اتوبوس‌ها و حضور پتروشیمی‌ها اطراف شهرها باعث شده که سطح آلودگی امسال بیشتر از سال‌های گذشته شود.

وی افزود: رفع آلودگی هوا با شعار دادن میسر نمی‌شود بلکه این کار نیاز به کارشناسان خبره دارد تا به یک راهکار اساسی برسد. مجلس در صورت نیاز با قانونگذاری و دولت با اقدامات اجرایی وارد میدان خواهند شد.

پزشکان در پایان تصریح کرد: در حال حاضر کمیسیون‌های صنایع، اجتماعی و بهداشت به این موضوع ورود کرده‌اند اما نباید انتظار غیرواقعی از مجلس داشت زیرا نهایت توان مجلس این است که نظر کارشناسان را در این خصوص ببیند و در نهایت آنها را تبدیل به قانون کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز