خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای کشور:

۱۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب خوزستان اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۰۵۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب خوزستان اختصاص یافته که یک سوم آن برای آبادان است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز  در حاشیه بازدید از مناطق بحرانی و آبگرفته آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: از یک‌هزار کیلومتر شبکه فاضلاب آبادان، ۲۸۰ کیلومتر آن به بازسازی و ۲۰۰ کیلومتر نیز به ایجاد شبکه جدید نیاز دارد.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۸ چهار هزار میلیارد ریال پروژه برای شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر تعریف شده و برای تکمیل آن حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال پول نیاز است و متناسب با تخصیص اعتبار در خصوص آن اقدام خواهد شد.

جانباز، به بارش‌ سیل‌آسای هفته گذشته در خوزستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرهای اهواز ، آبادان و خرمشهر فاقد شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی است و  شبکه فاضلاب نیز با حجم بارش اخیر همخوانی ندارد که نتیجه آن آبگیری خیابان‌ها و معابر شهرها شد.

مدیرعامل آبفای کشور افزود: به جای شبکه آب‌های سطحی به ناچار شبکه فاضلاب که برای این منظور طراحی و تکمیل نشده بود تخلیه حجم بالای آب باران را انجام داد.

وی درباره تامین آب آشامیدنی سالم در آبادان نیز گفت: بخش زیادی از این شهرستان به لحاظ پایداری آب شرایط مطلوبی دارد یعنی با ۲ خط مجزا آب این منطقه را تامین می کنیم.

جانباز افزود: وزارت نیرو از سال‌های گذشته آب شیرین‌کن‌هایی را در این شهر احداث که تعدادی از آنها در مدار بهره‌برداری قرار دارد و احداث هفت ایستگاه بزرگ آب شیرین کن نیز در مرحله مناقصه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز