خبرگزاری کار ایران

تلاش برای تحریک تقاضای سی.ان.جی

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۹۱

پروژه گاز سوز کردن ماشین‌های سنگین است که نباید فراموش شود مجلس در این رابطه نهایت سعی خود را خواهد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد خالدی در همایش سی ان جی فرصت توسعه پایدار اظهار داشت: ما به عنوان کشور نفتی و دارای ذخائر عظیم گاز در طول چند سال از این منابع استفاده کرد‌ه‌ایم تمامی کشورهایی که صاحب نفت و گاز هستند این منابع را استخراج کرده، می‌فروشند و درآمد کسب می‌کنند کشور ما هم تاکنون از این قاعده مستثنی نبوده است و این باعث شده که به مولفه‌های دیگری برای تولید فکر نکنند و توهم رفاه ایجاد شده است.

وی افزود: مزیت کشور ما جدای از نفت، گاز طبیعی است که می‌تواند سرمایه خوبی برای کشور باشد در حال حاضر حداقل از هر بشکه نفت فقط 20 درصد در بخش تولید به کار گرفته می‌شود و 80 درصد صرف انرژی می‌شود در بخش گاز نیز بیشترین مصرف ما در حوزه تامین انرژی است بنابراین سیاست کلی به عنوان یک راهبرد این است که از این نعمت حداکثر استفاده را بکنیم.

عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم ال ان جی و سی ان جی را توسعه دهیم علاوه بر این امروز باید به سمت ای ال جی برویم که امنیت ایجاد کرده و بازار تقاضا را تحریک کنیم.

وی یادآور شد: اقدام دیگری که می‌توانیم صورت دهیم پروژه گاز سوز کردن ماشین‌های سنگین است که نباید فراموش شود مجلس در این رابطه نهایت سعی خود را خواهد کرد ضمن اینکه تلاش می‌کنیم پنج هزار مگاوات تامین برق از تجدیدپذیرها را نیز با جدیت دنبال کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز