خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

ساخت ٢٠٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران/ ٤٠ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ملی از قشر کارگران بودند

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۵۲

وزیر کار اظهار داشت: کارگران باید در اولویت ساخت و ساز مسکن قرار بگیرند و باید برای 14 میلیون خانوار کارگری بتوانیم مسکن مناسب تهیه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در مراسم تفاهمنامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، محمد شریعتمداری از ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران خبر داد.

وی ادامه داد: کارگران باید در اولویت ساخت و ساز مسکن قرار بگیرند و باید برای 14 میلیون خانوار کارگری بتوانیم مسکن مناسب تهیه کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه قوانین قابل ملاحظه‌ای برای خانه‌دار کردن قشر کارگری وجود دارد، گفت: قانون به طور عام مجموعه کارفرمایان کشور را مکلف به تولید مسکن کارگران کرده که جامعه کارگری در این امر کارفرمایان را همراهی می‌کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در قانون هم تکالیفی در این زمینه برای دولت وجود دارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید شرایطی را برای تولید مسکن کارگران فراهم کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در چارچوب مذاکرات دو دستگاه تعاون و راه و شهرسازی امروز تفاهمنامه‌ای را به امضا می‌رسانیم که هدف تامین مسکن کارگران را محقق می‌کند و حتما در این جریان جامعه کارگری و کارفرمایی باید مشارکت کاملی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این یادداشت تفاهم همدلی و همراهی بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و دستگاه‌های اجرایی برای تولید مسکن ایجاد می‌کند، گفت: برای تحقق این هدف باید از منابع نظام بانکی از جمله بانک‌های رفاه، توسعه تعاون، بانک مسکن و صندوق بازنشستگان کشوری استفاده کرد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید اراضی 99 ساله و رایگان در اختیار پروژه مسکن کارگران قرار دهد و نکته مهم ساخت مسکن در نقاط پرجمعیت کارگری از جمله شهرک‌های صنعتی است.

وی با تاکید بر اینکه باید اولویت قانون درباره ساخت مسکن کارگران را رعایت کنیم، گفت: 43 میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که البته این افراد توانسته‌اند در سایت مسکن ملی ثبت‌نام کنند.

شریعتمداری با بیان اینکه 40 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان در مسکن ملی از قشر کارگران بودند، گفت: باید اولویت در ثبت‌نام مسکن ملی، بافت فرسوده و مسکن در شهرک‌های صنعتی با کارگران باشد.

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: 3 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و 1.5 میلیون نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند. همچنین 14 میلیون خانوار از اقشار کارگری هستند که تمام این جمعیت باید در اولویت عرضه مسکن باشند.

وی با تاکید بر تعاونی‌های مسکن کارگری گفت: نباید این ظرفیت معطل بماند و باید بتوانیم تعاونی‌های مسکن کارگری را سازماندهی کنیم و با رعایت تمام اصول، از طریق تعاونی‌های مسکن، عرضه مسکن به کارگران را تحقق بخشیم.

همچنین در ادامه این مراسم صادقی‌فر معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار با بیان اینکه مسکن کارگران دغدغه رهبری و ریاست جمهوری است، گفت: بارها به این دغدغه تاکید شده است. البته خوشبختانه اراده خوبی در دولت برای تامین مسکن کارگران وجود دارد.

وی اظهار داشت: کارگران 70 درصد جمعیت متقاضی برای مسکن را شامل می‌شوند که دستگاه‌های مختلف باید بتوانند به این نیاز پاسخ دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز