خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس امور بانکی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح بانکداری ایرادات اساسی دارد/ راه‌اندازی بانک توسعه نقدینگی را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۵۳۸

رییس سابق پژوهشکده پولی و بانکی گفت: به دنبال ایجاد یک بانک توسعه هستند در حالی که ما پیش از این بانک‌های زیادی مانند توسعه کشاورزی، صنعت و معدن، صادرات و تعاون داشته‌ایم، بنابراین ضرورتی برای ایجاد این بانک وجود ندارد و البته کار خاصی هم نمی‌تواند انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز  ۲۶ آذرماه، کلیات طرح بانکداری اسلامی را با ۱۳۲ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر تصویب کردند.

احمد مجتهد در گفت‌وگو با ایلنا در مورد طرح بانکداری اسلامی گفت: این طرح نواقص و ایرادات جدی دارد و گویا مجلسی‌ها در نظر دارند بیش از ۲۰۰ ماده آن را در مدت کوتاه تصویب کنند که این می‌تواند برای اقتصاد باشد. البته پیش از این طرح‌های مشابه توسط دولت و بانک مرکزی در قالب دو قانون جداگانه قانون بانکداری و قانون بانک مرکزی تهیه شده بود که اتفاقا بحث‌های زیادی روی آنها انجام شده و جنبه‌های مختلف اصلاحاتی که قرار بود در راستای بانکداری بدون ربا باشد را در نظر گرفته بودند.

وی ادامه داد: اما الان قانون بانک مرکزی و قانون پولی و بانکی را در هم آمیخته‌اند و همچنین به دنبال ایجاد یک بانک توسعه هستند در حالی که ما پیش از این بانک‌های زیادی مانند توسعه کشاورزی، صنعت و معدن، صادرات و تعاون داشته‌ایم بنابراین ضرورتی برای ایجاد این بانک وجود ندارد و البته کار خاصی هم نمی‌تواند انجام دهد.

این کارشناس بانکی تصریح کرد. بنابراین این قانون نیازمند یک اصلاحات جدی و اساسی است به طوری که گاها قدرت بانک مرکزی را تضعیف می‌کند و به همین دلیل هم مورد قبول بانک مرکزی نیست یا بانک توسعه جمهوری اسلامی که منابع آن از طریق بانک مرکزی تامین می‌شود، می‌تواند موجب افزایش نقدینگی در جامعه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز