خبرگزاری کار ایران

سعید محمدزاده مطرح کرد:

عزم و اراده و حمایت وزارت نفت از ظرفیت‌های داخلی

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۵۱۴

معاون وزیر نفت گفت: وزارت نفت، ظرفیت‌های علمی کشور را به‌کار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت نفت، سعید محمدزاده به دو مقطع اصلی حمایت وزارت نفت از دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: حمایت نفت از دانشگاه‌ها محدود به چندسال اخیر نیست؛ زیرساخت‌های آموزشی حوزه نفت و گاز در دوره نخست وزارت آقای زنگنه با حمایت وزارت نفت شکل گرفت و به میزان قابل‌توجهی تقویت شد.

وی ادامه داد:‌ امروز هم شاهدید که ۲۶ پروژه صنعت نفت با همکاری ۱۶ دانشگاه و مرکز پژوهشی منتخب کشور در دست اقدام است و با توجه به اینکه این دانشگاه‌ها برای اجرای پروژه‌های یادشده از مشارکت شبکه‌ای از دانشگاه‌ها نیز استفاده می‌کنند، بنابراین اقدام‌های پژوهشی وزارت نفت، سبب به‌کارگیری حجم گسترده‌ای از ظرفیت دانشگاه‌های کشور شده است.

معاون پژوهش وزیر نفت نتیجه این همکاری را اثربخشی دانشگاه‌ها در مسیر توسعه صنعت نفت و همراهی صنعت نفت در توسعه دانشگاه‌ها خواند و گفت: از این حیث، کار بسیار ارزشمندی از سوی وزارت نفت انجام شده است.

محمدزاده یادآور شد: تعامل صنعت با دانشگاه‌ها که با اقدام‌هایی از جمله اجرای قراردادهای کلان و مشترک پژوهشی میان شرکت‌های تابع وزارت نفت با این مجموعه‌ها دنبال می‌شود، رویکرد جدید و بی‌سابقه‌ای است و از این حیث طبیعی است که فراز و نشیب‌های زیادی را در این مسیر شاهد باشیم، اما نکته مهم‌تر از تولید محصول یا به‌دست آمدن نتیجه مطالعات حاصل از این پروژه‌ها، توسعه فضایی جدید، شکل‌گیری پارادایمی نو و حرکت به سمت توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در صنعت نفت است.

این مقام مسؤول با اشاره به ایجاد انستیتو که در برخی قراردادهای این پروژه‌های پژوهشی تعریف شده، ادامه داد: فعالیت انستیتوهای تحقیقاتی در دانشگاه‌ها در حکم ماشین حل مسئله‌ای مبتنی بر کسب‌وکار برای رفع چالش‌های پیش روی صنعت است.

محمدزاده گفت: با نگاهی به موفقیت‌های صنعت نفت در بخش‌های مختلف و توجه به خیل عظیم تجهیزات کاربردی این صنعت که در داخل کشور بومی‌سازی شده و تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، می‌توان به عزم و اراده و حمایت وزارت نفت از ظرفیت‌های داخلی پی برد. کافی است عملکرد صنعت نفت را در بخش‌های مختلف کنار هم بگذاریم و نتیجه‌گیری کنیم.

وی اظهار کرد: سلایق گوناگون می‌تواند عاملی جهت پیشبرد بهتر اهداف کشور باشد، به شرط آن‌که همدل باشیم و گفتار و رفتارمان سبب ناهموار شدن مسیر توسعه نشود. ما تجربه ایستادگی در جنگ را در دفاع مقدس داشته‌ایم و خوب می‌دانیم راهکار مبارزه با دشمنی که صریحاً اعلام کرده دنبال نابود کردن اقتصاد ایران است، جز از مسیر همدلی نمی‌گذرد. جوانان و ایده‌های نوآورانه آنان می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز