خبرگزاری کار ایران

رضا رحمانی

برنامه‌ریزی ۱۰ میلیارد دلاری برای تولید داخلی تا سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۸۶۱

وزیر صمت گفت: ۱۰ میلیارد دلار برای تولید داخلی تا سال ۱۴۰۰ در برنامه مشخص شده که باید محقق شود.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی عصر امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح خط تولید فولاد Api تختال‌های نفت و گاز ترش در فولاد مبارکه اصفهان با اشاره نامگذاری امسال بعنوان سال رونق تولید افزود: نهضت ساخت داخل را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم و ۱۰ میلیارد دلار برای تولید داخلی تا سال ۱۴۰۰ در برنامه مشخص شده که باید محقق شود.

وی بیان کرد:  از مجموع ۱۰ میلیارد دلار ۲.۴ میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع معدنی، ۱.۴ میلیارد دلار در بخش خودرو و قطعات و خودرو، ۱.۲ در حوزه صنایع نساحی وپوشاک و کیف وکفش در نظر گرفته شده است. توازن زنجیره تولید و ارزش فلزات اساسی نظیر فولاد، آلومینیوم و مس یکی از برنامه‌های این وزارتخانه است، این زنجیره در سال‌های گذشته متوازن نبود و تولید زنجیره فولاد از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بیش از ۱۰۰ برابر شده است. تمرکز بر تکمیل و توازن زنجیره فولاد از ۲ سال گذشته به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفت و این زنجیره بطور نسبی متوازن شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه فرآیندهای تولید و برنامه توسعه صنایع باید نقطه آغاز و پایانی داشته باشد، گفت: در ابتدای انقلاب ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ظرفیت تولید ما در زنجیره فولاد بود و امروز به بیش از ۲۳۰ میلیون تن رسید که نسبت به سال‌های اول انقلاب بیش از صد برابر شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: صادرات سنگ آهن در سال‌های گذشته از مرز ۲۳ میلیون تن هم می‌گذشت اما سال گذشته صادرات این محصول به کمتر از هشت میلیون تن رسید.

وزیر صمت تصریح کرد: فولاد مبارکه یک شرکت معمولی نیست و به عنوان یک‌ شرکت جهانی شناخته می‌شود، این شرکت توانمندی‌هایی دارد که در دنیا روی آن حساب می‌کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه دیگران روی فولاد خام سرمایه‌گذاری می‌کنند و دیگر لازم نیست فولاد مبارکه روی فولاد خام سرمایه‌گذاری کند، تاکید کرد: این شرکت امروز باید روی ورق‌های مخصوص آلیاژی و محصولات مورد نیاز کشور  نظیر صنعت خودرو، لوازم خانگی، صنایع حساس کشور و قطعه سازی سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به دیدار امروز خود با صنعتگران استان اصفهان یادآور شد: واحدهای صنعتی استان از دسترسی نداشتن به مواد اولیه گلایه داشتند و انتظار داریم فولاد مبارکه در تنظیم بازار کمک حال دولت باشد تا دیگر تولیدکنندگان احساس نکنند که به آنها ظلم می‌شود. امروز با افتتاح این طرح در فولاد مبارکه ۲۵۰ میلیون یورو از واردات کم شد و کاهش وابستگی را برای کشور بدنبال داشت.

گفتنی است، در این مراسم خط تولید فولاد API تختال های نفت وگاز ترش در فولاد مبارکه به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز