خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن خبر داد:

عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از هفته آینده/ هر شانه ۳۰تایی شیرینگ‌پک شده ۱۹ هزارتومان

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۶۸۰

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از هفته آینده خبر داد و گفت: قیمت هر شانه ۳۰تایی شیرینگ‌پک شده ۱۹هزار تومان است.

رضا ترکاشوند در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر شرایط تولید و بازار تخم مرغ متعادل است، اظهار کرد: هم اکنون ماهانه 85 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که 5 هزار تن بیشتر از نیاز ما است.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده در حدود قیمت مصوب از 7 هزار و 500 تا 8 هزار تومان است.

ترکاشوند درباره آخرین وضعیت صادرات این کالا، گفت: نمی‌توان عدد دقیقی برای میزان صادرات ماهانه ارائه کرد چرا که میزان خروج تخم‌مرغ از کشور را بازار داخلی تعیین می‌کنند، به این معنی که هر گاه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ به دلیل کاهش عرضه یا افزایش مصرف بالاتر از 8 هزار تومان برود میزان صادرات کاهش و هرگاه قیمت کمتر از 7 هزار و 500 تومان شود میزان صادرات افزایش می‌یابد.

وی قیمت خرید هر کیلوگرم تخم از مرغداران را نیز در حدود قیمت مصوب (7740 تومان) عنوان کرد.

ترکاشوند از امضاء تفاهم نامه با سازمان میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تامین تخم مرغ با قیمت مصوب خبر داد و افزود: تا امروز سازمان میادین درخواستی از ما برای تامین تخم مرغ با قیمت مصوب نداشته است، اما عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: فروشگاه‌ها از ما تخم‌مرغ را در شانه‌های شیرینگ‌پک شده می‌خواهند به همین دلیل قیمت آن کمی بالاتر از قیمت مصوب است.

ترکاشوند قیمت هر شانه 30 تایی شیرینگ‌پک شده تخم مرغ برای فروشگاه‌ها را 18 هزار و 200 تومان و برای مصرف کننده 19 هزار تومان اعلام کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن متعقد است هر چند اکنون شرایط بازار تخم‌مرغ متعادل شده است، اما در ابتدای سال جاری مرغداران هر کیلوگرم تخم مرغ را با یک هزار و 800 تا یک هزار و 900 تومان زیان فروختند.

ترکاشوند تاکید کرد: به تعادل رسیدن بازار به معنی جبران خسارات نیست و تنها ریسک تولید را کاهش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز