خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه مجمع واردکنندگان در گفت‌وگو با ایلنا:

بودجه‌ای که نویسنده آن التماس دعا دارد نیاز به نقد کارشناسی ندارد/ برای فرار از پاسخگویی توپ را به زمین دولت می‌اندازند

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۵۳۵

عضو هیئت رئیسه مجمع واردکنندگان گفت: هیچ‌گاه در این 40 سال، مشخص نشده که چه کسی مالیات می‌دهد و چه کسی مالیات نمی‌دهد. چرا باید کارگر و کارمند مالیات بدهند اما فلان سازمان یا ارگان که به یکی از نهادهای قدرت وابسته است و هر ماه مبالغ بالایی هم واردات دارد از مالیات معاف شود.

علیرضا مناقبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص بودجه سال آینده گفت: بودجه‌ای که نتیجه آن به آنجا می‌رسد که باید دعا کنیم و برای اجرا کردن آن به رمال و جادوگر مراجعه کنیم دیگر نیازی به صحبت‌های کارشناسی و بررسی تخصصی ندارد، اینها صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه است. وقتی برداشت ایشان از بودجه این گونه است تکلیف آن مشخص است.

عضو هیئت رئیسه مجمع واردکنندگان ادامه داد: وضعیت ما اکنون شبیه آن لحظه‌ای است که دکتر بیمار را جواب می‌کند و می‌گوید کاری از دست من برنمی‌آید و فقط دعا کنید. الان هم دکتر بودجه چنین حرفی را زده است، بودجه سال آینده از مسیر کارشناسی خارج شده و کار به دعا و توسل رسیده است. خدا به ما عقل داده که فکر کنیم و تصمیم‌ بگیریم وقتی تدبیر نداریم خدا دعای ما را مستجاب نمی‌کند.

مناقبی افزود: امروز قشر متوسط و متوسط به پایین با سختی زندگی می‌کنند و اگر بگوییم همه این سختی‌ها تقصیر تحریم و آمریکا است درست نیست، این خود تحریمی‌ها و سیاست‌های غلط مدیران کشور است که ما را به این روز انداخته است اگر ما تحریم هستیم این همه جنس قاچاق در بازار از کجا می‌آید.

وی در خصوص کاهش درآمدهای دولت از مالیات بر عوارض کالاهای وارداتی در بودجه سال آینده گفت: دولت وقتی واردات قانونی را محدود می‌کند طبیعی است که مجبور می‌شود مالیات کمتری بگیرد. حالا سوال اینجاست این ارقامی که بابت گرفتن مالیات از واردات در بودجه ذکر شده است از چه کسی بگیرند، از همان عده قلیل که کار قانونی انجام می‌دادند یا گروه دیگر؟ ما هر چقدر می‌گوییم کسی جواب ما را نمی‌دهد، این شرایط دیگر ربطی به دولت ندارد یعنی قوه قضائیه، شورای نگهبان و قوه مقننه هیچ کدام حاضر به جوابگویی به این مشکلات نیستند. پس اینجا بحث حاکمیت وسط است و دولت خود یکی از ارکان نظام است.

مناقبی ادامه داد: نباید به خاطر مسائل سیاسی، پست و مقام توپ را در زمین دولت بیاندازیم و بگوییم همه سختی‌های امروز تقصیر یک نفر است.

وی ادامه داد: این کاهش درآمد بیشتر به خاطر آ‌ن است که افراد عادی کمتر می‌توانند واردات انجام دهند اما آن دسته از واردکنندگان متصل که اتفاقا از دادن مالیات نیز معاف هستند به کار خود ادامه می‌دهند و اتفاقا فضا برای آنها باز و مهیا شده چون دیگر رقیبی ندارند.

مناقبی با اشاره به سیستم پرداخت مالیات در 40 سال اخیر گفت: در کشوری که 85 درصد اقتصاد آن دولتی است، هیچ‌گاه در این 40 سال مشخص نشده که چه کسی مالیات می‌دهد و چه کسی مالیات نمی‌دهد. چرا باید کارگر و کارمند مالیات بدهند اما فلان سازمان یا ارگان که به یکی از نهادهای قدرت وابسته است و هر ماه مبالغ بالایی هم واردات دارد از مالیات معاف شود. همه کسانی که در این مملکت کار و زندگی دارند باید مالیات نیز بپردازند.

وی تصریح کرد: ما در مقابل خون‌هایی که برای انقلاب و در طول هشت سال جنگ تحمیلی ریخته شده مسئول هستیم. کاری نکنیم که فلان آقا، سوار بر این خون‌ها بتازد و با اسم شهدا به پست و مقام برسد، بلکه ما وظیفه داریم که با تمام قدرت از این کشور دفاع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز