خبرگزاری کار ایران

تا پایان دولت دوازدهم؛

۸۰ مجتمع آبرسانی روستایی در کردستان افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۰۷۴

وزیر نیرو گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۸۰ مجتمع آبرسانی روستایی جدید در کردستان به بهره‌برداری خواهد رسید تا جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار نفر از هموطنان روستایی استان از شبکه آب‌شرب سالم و پایدار برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به ۴۴ روستای استان کردستان در سخنانی فعالیت در روستاها را یکی از صفحات زرین کارنامه ایران و به‌ویژه دولت تدبیر و امید دانست و افزود: تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید حدود ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به شبکه‌های آب شرب سالم و پایدار دسترسی داشتند.

وزیر نیرو ادامه داد: در ۶ سال اخیر با توجه جدی دولت، حمایت مجلس و اجازات مقام معظم رهبری در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها شاهد تحول بسیار مناسبی در این بخش بوده‌ایم.

وی یادآور شد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۰ هزار و ۴۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند و بر اساس برنامه هر هفته نیز به ۳۰ روستای کشور آبرسانی خواهد شد تا در پایان دولت دوازدهم این رقم به حدود ۱۰ میلیون نفر برسد.

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح پنج مجتمع آبرسانی روستایی کردستان همزمان با سفر مدیران ارشد بخش آب وزارت نیرو به این استان، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر را از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهد کرد.

اردکانیان تاکید کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت دوازدهم ۸۰ مجتمع آبرسانی روستایی جدید نیز به بهره‌برداری خواهد رسید تا جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار نفر از هموطنان روستایی استان از شبکه آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز