خبرگزاری کار ایران

اسلامی در پاسخ به ایلنا:

توسعه سواحل مکران فقط یک متولی دارد/ جاسک شهر پالایشگاهی و پایانه نفتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۸۴۸

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: جاسک شهر پالایشگاهی و پایانه نفتی خواهد بود و مکران شهر سکونتگاهی در این منطقه است. در حال حاضر دو شهر تیس و مکران از شهرهای جدید در کنار سواحل هستند که باید جمعیت در این شهرها مستقر شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث توسعه بنادر کشور را دنبال می‌کنیم، گفت: هدف ما این است که ظرفیت بنادر را به 240 میلیون تن افزایش دهیم و از این رو توسعه پسکرانه دریاها و اتصال آن با مراکز بار در دستور کار قرار دادیم.

اسلامی ادامه داد: باید سهم بنادر در اشتغال‌زایی افزایش یابد و بتوانیم از طریق بنادر، بازار داخل را تامین و به بازار خارجی نفوذ کنیم.

وی درباره پروژه‌های توسعه بنادر کشور اظهار داشت: 15 هزار میلیارد تومان برنامه در دستور کار داریم تا بتوانیم اشتغال در پسکرانه‌ها و بنادر را توسعه دهیم.

اسلامی با اشاره به توان کشتی‌سازی در داخل کشور گفت: از محل وجوه اداره شده به متقاضیان در این حوزه برای ساخت شناورها تسهیلات ارائه می‌شود و در این حوزه استفاده از ظرفیت‌های داخلی را دنبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های داخل برای ساخت، تولید قطعات و تجهیزات در حوزه بندری و دریایی گفت: در طول دو سال گذشته توانستیم به دانش تولید قطعات و تجهیزات در حوزه بندری و دریایی دست یابیم و قطعاتی به تولید انبوه هم رسید.

اسلامی تاکید کرد: تولید قطعات و تجهیزات در داخل کشور در راستای مقابله با تحریم‌ها بوده و اساسا تحریم‌ها باعث شد که بتوانیم این خودکفایی و تولید قطعات توسط شرکت‌های داخلی دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه توسعه سواحل مکران علیرغم تاکیدات رهبری روند کندی دارد و چندین متولی در این حوزه فعال هستند، گفت: در حال حاضر توسعه سواحل مکران یک متولی دارد و آن هم ستاد توسعه مکران زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری است که همه دستگاه‌ها عضو این ستاد هستند و طرح ویژه‌ای برای اجرای سیاست‌های آن در نظر گرفته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در گذشته دبیرخانه آن در وزارت دفاع بوده که امروز زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری است.

اسلامی همچنین با اشاره به تبدیل جاسک به منطقه آزاد و تاثیر آن در توسعه بندر این منطقه گفت: جاسک شهر پالایشگاهی و پایانه نفتی خواهد بود و مکران شهر سکونتگاهی در این منطقه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو شهر تیس و مکران از شهرهای جدید در کنار سواحل هستند که باید جمعیت در این شهرها مستقر شوند.

وی همچنین درباره آبگرفتگی خوزستان با توجه به بارش باران اخیر گفت: این بارش باران توسط سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده بود. معمولا زیرساخت‌های شهری با توجه به یک دوره تجربه آن شهر در شرایط اقلیمی ایجاد می‌شود. موضوع مهم هدایت آب‌های سطحی از شهرها است که به ویژه در فرودگاه‌ها باید اهمیتی ویژه‌ای به آن داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز