خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور:

از استعفای حجتی متاسف شدم/ برخی رسانه‌ها وانمود می‌کنند که در اداره کشور بی‌عرضه هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۷۷۷

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: مجلس برای خود دلایلی برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی داشته است که نمی‌خواهم وارد آ‌ن شوم اما این امر باعث شد دولت از یک مدیر پرتوان محروم شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اسحاق جهانگیری در آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات وزیر سابق جهاد کشاورزی با بیان اینکه استعفای آقای حجتی تاسف شدید مرا به همراه داشت، اظهار کرد: من به عنوان کسی که در این دولت مسئولیت دارم یکی از تاسفات شدیدی که داشته‌ام این بود که شاهد استعفای آقای حجتی به عنوان یک مدیر پرکار بوده‌ام.

وی ادامه داد: مجلس برای خود دلایلی برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی داشته است که نمی‌خواهم وارد آ‌ن شوم اما این امر باعث شد دولت از یک مدیر پرتوان محروم شود.

جهانگیری با بیان اینکه از زمانی که با آقای حجتی آشنا شدم تاکنون به رغم گرایش سیاسی و سیاسی بودنش اولویت خود را خدمت به مردم قرار داده‌، افزود: وی در دوران خدمت خود کارهای کم‌نظیری انجام داده و کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

وی اضافه کرد: آقای حجتی در زمانی که در جهاد حضور داشت و چه در مسئولیت‌های دیگر خود توجه خود را همیشه به سمت مظلوم‌ترین مردم که در روستاها و مناطق محروم بودند، داشته است.

جهانگیری با اشاره به خدمات حجتی در سازمان جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی کارهای مهمی در مقطع جهاد سازندگی، در دولت اول آقای خاتمی و وزیر راه و ترابری در این بخش انجام داد و در جهاد کشاورزی نیز بعد از ادغام کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت.

وی ادامه داد: در شش سالی که در دولت آقای روحانی نیز مسئولیت وزیر جهاد کشاورزی را بر عهده داشت همواره شاهد رشد و بهبود تولید و بهره‌وری در بخش کشاورزی بودیم.

معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از موضع‌گیری برخی از رسانه‌ها درباره عملکرد دولت آقای روحانی اظهار کرد: ما بارها گفته‌ایم که آ‌مریکا به ایران ظلم بزرگی کرده و بخشی از مشکلات امروز ما مربوط به تحریم‌های این کشور است اما برخی رسانه‌ها طوری وانمود می‌کنند که ما در اداره کشور بی‌عرضه هستیم.

جهانگیری افزود: من به دوران آقای خاتمی و رشد اقتصادی که در آن زمان اتفاق افتاد بسیار علاقمندم اما در شش ساله ریاست آ‌قای روحانی ما در بسیاری از بخش‌ها شاهد رشد قابل توجهی بودیم به طور مثال در بخش گازرسانی به رغم تمام مشکلات شاهد افزایش تعداد روستاهایی هستیم که از گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی اقدامات وزیر نفت به عنوان یکی از اعضای کابینه دولت کنونی را قابل تقدیر دانست و گفت: آقای زنگنه دراین مدت توانستند با مدیریت مناسب و با دریافت مجوزهای دوخطی از محل صرفه‌جویی اعتبار و با پرداخت آن در آینده به شکل قابل تقدیری گازرسانی به مناطق روستایی و محروم را انجام دهد.

وی از دستاوردهای وزیر سابق جهاد کشاورزی بهبود تراز تجاری، افزایش راندمان تولید و افزایش بهره‌وری عنوان کرد و گفت: آقای حجتی در زمان خدمت‌رسانی خود در دولت کنونی کشاورزی کشور را به آبیاری مدرن تشویق کرد و میزان تولید گندم را به سطحی رساند که ما در تولید آن به خوداتکایی برسیم و این موارد جزو افتخارات مدیریتی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: در دوران مسئولیت آقای حجتی بی‌سابقه‌ترین مجوز دریافت اعتبار به میزان 8 میلیارد دلار در دوره ریاست جمهوری هاشمی برای بهره‌وری از سدها به حجتی داده شد که نتیجه مثبت آن را تا امروز در بخش کشاورزی شاهد هستیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه متاسفانه به دلیل امنیتی نمی‌توانیم برخی از اعداد اعتباری را بیان کنیم، اظهار کرد: عنوان برخی از اعداد می‌تواند باعث خوشحالی آمریکا شود اما می‌توانیم با افتخار بگوییم براساس میزان ورودی اعتبار به هرکدام از بخش‌ها، خروجی آنها قابل تقدیر و توجه است به طور مثال در وزارت نفت آقای زنگنه تنها مجاز است 14.5 درصد از فروش نفت را به اداره زیرمجموعه خود اختصاص دهد که در شرایط کنونی، با توجه به فروش نفت بسیار مورد توجه است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ما مدیرانی را در دولت کنونی داریم که جزو قوی‌ترین مدیران جمهوری اسلامی هستند چراکه اداره کشور در شرایط کنونی بسیار سخت است و نیازمند مدیران توانمند دارد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آقای حجتی مورد تایید مقام معظم رهبری نیز هستند، گفت: وزیر سابق جهاد کشاورزی از نظر اعتماد نیز معتمد همه مسئولان جمهوری اسلامی هستند و همه به وی اعتماد دارند.

جهانگیری ادامه داد: آقای حجتی در نیروهای مجلسی، بخش خصوصی و حتی کارشناسان خارج از کشور طرفداران بسیاری دارد چراکه ثابت کرده است که در 40 سال پس از انقلاب با امکانات کم خدمات زیادی را می‌تواند ارائه دهد.

معاون اول رئیس جمهور، وزیر سابق جهاد کشاورزی را خطاب قرار داد و گفت: حالا که به کار خصوصی رفته‌اید و خوب پول در می‌آورید تا نشان دهید که در بخش خصوصی نیز مدیر خوبی هستند و توانمندی‌های بسیاری دارید.

جهانگیری دلیل استعفای آقای حجتی را نه فشار سیاسی بلکه از بحث‌هایی دانست که بر کار وی تاثیر گذاشته است.

وی گفت: همچنین وزیر سابق جهاد کشاورزی از دوران جنگ آسیبی دیده‌اند که توان بدنی وی را کاهش داده و وادار به استعفا کرده است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان سخنان خود گفت: با این حال از نظر ما این مقطع زمانی مناسبی برای استعفای آقای حجتی و جدا شدن از بدنه دولت نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز