خبرگزاری کار ایران

محمد نهاوندیان:

نباید به هر قیمتی دنبال افزایش توجه و رأی بود/ادبی حرف‌زدن در مسایل اقتصادی آفت می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۵۸۳

معاون اقتصادی رییس جمهور معتقد است که ادبی حرف‌زدن در مسایل اقتصادی آفت می‌آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد نهاوندیان در مراسم تجلیل از فعالیت‌های محسن خلیلی‌عراقی با اشاره به لزوم برگزاری چنین مراسمی برای نسل جوان کشور گفت: وظیفه ما این است که به نسل جوان الگو ارایه کنیم. هر شخصی همانطور که به آب و هوا نیاز دارد به یک الگو شخصیتی نیز احتیاج دارد. تشکیل حیات اجتماعی اقتضاء می‌کند که هر نسلی برای نسل بعد از خود یک الگوی موفق تعریف کند.

وی ادامه داد: سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا الگو باید شخصی باشد که به هر ترتیبی توجه اجتماعی را به خود جلب کند یا به هر قیمتی دنبال افزایش رأی خود باشد یا اینکه الگو فردی است که طول آن و اموال منقول آن برای نسل بعد الگو شود. اینکه چگونه می‌شود در سطح خرد موفق بود و هم در سطح کلان مسئولیت اجتماعی را ایفا کرد یک هنر است. کسی که این کارها را بکند باید به عنوان الگو معرفی شود.

رییس اسبق اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: برخی فکر می‌کنند فعال اقتصادی دنبال درآمدزایی فقط برای خود است و نمی‌تواند به خیر جمعی بیندیشد. این تصویر مجعول و ناقص و پرآسیبی است. افرادی مانند خلیلی عراقی این تفکر را وضع می‌کنند و حتی در جاهایی که این دو شاخص در تعارض با یکدیگر قرار می‌گیرند خیر جمعی را انتخاب می‌کنند.

نهاوندیان همچنین گفت: ریشه فساد این است که برای نفع شخصی پشت میز نهاد عمومی نشست و آن را مدیریت کرد. اکنون فردی که همه می‌دانند دنبال نفع شخصی است پشت قدرتمندترین میز جهان نشسته و آثار این نفع شخصی، دنیا را فرا گرفته است. کاهشی که در میزان حجم تجارت دنیا و سرمایه‌گذاری مستقیم در سال گذشته شاهد بودیم از نتایج سیاست‌های مالیاتی بود که سال 2017 اعمال شده بود. حتی بسیاری از تحلیلگران معتقدند این امر به نفع جامعه آمریکایی نبوده بلکه به نفع برخی گروه‌های قدرتمند بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: خیلی از آفت‌های جامعه از سطحی حرف زدن می‌آید. اینکه در مسایل اقتصادی ادبی حرف بزنیم و از الفاظ و فرهنگ سایر زبان‌ها استفاده کنیم باعث آفت در اقتصاد می‌شود. در امور جدید باید با اعداد و آمار صحبت کرد که مهندس خلیلی این مهم را به درستی رعایت می‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز