خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

تغیر وضعیت حاکمیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۴۸۷

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در بودجه سال 99 وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده که شرکت آزمایشگاه به یک موسسه دولتی که وضعیت حاکمیتی دارد تغییر یابد و باید اساسنامه جدیدی برای آن طراحی و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیدرضا حسینی در چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به اینکه انجام آزمایش‌های کیفیت برای ساخت و نگهداری در پروژه‌های عمرانی ضروری است، گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیکی خاک صد در صد دولتی است که تمام آزمایشات مورد نیاز برای انجام پروژه‌ها توسط این شرکت به اجرا می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین اقدام ما انجام آزمایشات با تجهیزات سالم و بروز است، گفت: در وزارت راه و شهرسازی دارایی‌های بسیار ارزشمندی وجود دارد که حفظ این دارایی‌ها منوط به استمرار آزمایش‌های کیفیت است.

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر وجود شرکت‌های خصوصی موازی که همین اقدامات را برای شرکت‌ها و معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی انجام می‌دهند گفت:‌ زمانی که شرکت آزمایشگاه 60 سال گذشته تاسیس شد نیروهای متخصص در این زمینه به اندازه کافی وجود نداشت اما در حال حاضر که این صنعت رو به رشد بوده باید بخش خصوصی جای شرکت را بگیرد.

وی افزود: نباید نماینده دولت اقداماتی را انجام دهد که مردم عادی می‌توانند آن را بر عهده داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تاکید کرد: از این رو در بودجه سال 99 وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده که شرکت آزمایشگاه به یک موسسه دولتی که وضعیت حاکمیتی دارد تغییر یابد و باید اساسنامه جدیدی برای آن طراحی و تدوین شود.

حسینی همچنین درباره اعتبارات این شرکت و بودجه آن اظهار داشت: در سال 98 بودجه شرکت آزمایشگاه‌ها  302 میلیارد تومان بوده که امیدواریم تا پایان امسال تمام آن تخصیص یابد.

حسینی ادامه داد: تمام آزمایش‌های مرتبط با خاک درباره آزادراه تهران – شمال انجام شده است و آزمایش‌های ژئوتکنیک قطعه یک آزادراه تهران – شمال را انجام داده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به صدور خدمات شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک اظهار داشت: در حال حاضر پروژه‌هایی برای کشورهای عراق، سوریه و اربیل انجام داده‌ایم.

همچنین در این نشست محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه سیل اخیر 17 هزار میلیارد تومان زیان وارد کرد گفت: اگر آزمایش‌ها و پیگشیری‌های مورد نظر به موقع انجام می‌شد می‌توانستیم بخش عمده‌ای از این خسارت‌ها را کاهش دهیم.

وی همچنین درباره موضوع قیرهای تقلبی گفت: متاسفانه بحث قیرهای غیراستاندارد صحت دارد.

شکرچی‌زاده تاکید کرد: قیرهای تقلبی با قیرهای استاندارد در تانکرها جابجا می‌شوند و از همین رو دستگاه‌هایی را در تانکرها نصب کرده‌ایم تا تخلیه قیر را به ما اطلاع دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز