خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

پهپادهای پست باید مجوز بگیرند/ پرونده سانحه یاسوج به دلیل گزارش اشتباه به دادسرا برگشت/ بنده پرونده‌های قضایی بسیار زیادی دارم/ پرونده تخلفم در شرکت آ‌سمان را تکذیب می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۳۵۵

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: تمام پهپادهای غیرنظامی برای فعالیت باید مجوزهای سازمان هواپیمایی را داشته باشند و پست هم برای پهپادهای خود باید نسبت به ا خذ مجوز اقدام کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی عابدزاده در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه خرید هواپیما ادامه دارد گفت: شرایط تحریم نتوانست روند خرید هواپیما را متوقف سازد اما تمام اطلاعات خرید هواپیما محرمانه باقی می‌ماند.

وی همچنین با اشاره به مشکل سوخت‌رسانی برای ایرلاین‌های ایرانی در خارج از کشور ادامه داد: مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی همچنان در اروپا وجود دارد اما در ترکیه هواپیماهای ایرلاین‌های کشورمان سوخت دریافت می‌کنند و ما این موضوع را از طریق وزارت امور خارجه پیگری می‌کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به نرخ بلیت هواپیما پس از آزادسازی قیمت‌ها گفت: پس از آزادسازی قیمت‌ها شرایط فروش بلیت ثبات پیدا کرده است و باعث توسعه حمل و نقل هوایی شده و ایرلاین‌ها حرکت رو به جلو دارند.

وی افزود: نرخ بلیت هواپیما وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد و با توجه به شرایط ارزی امروز می‌توان گفت بازار بلیت هواپیما در شرایط خوب و قابل قبول است.

عابدزاده تاکید کرد: در حال حاضر نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران – مشهد از 270 هزار تومان تا 760 هزار تومان به فروش می‌رود که متوسط قیمت بلیت این مسیر 400 تومان است.

عابدزاده تاکید کرد: در حال حاضر ایرلاین‌ها دلار مورد نیاز خود را با حداقل 11 هزار تومان دریافت می‌کنند که با این شرایط این قیمت بلیت هواپیما منطقی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره نحوه فعالیت‌ پهپادهای شرکت پست که پیشنهاد وزیر ارتباطات بوده گفت: دستورالعملی برای ریزپرنده تهیه کردیم که این هفته رونمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام پهپادهای غیرنظامی برای فعالیت باید مجوزهای سازمان هواپیمایی را داشته باشند و پست هم برای پهپادهای خود باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سانحه یاسوج اظهار داشت: سانحه یاسوج توسط سازمان هواپیمایی کشوری مورد بررسی قرار گرفت و در مورد آ‌ن کمیته بررسی سوانح که یک کمیته مستقلی است رسیدگی کرد و کارشناسانی هم از سوی دادسرا برای رسیدگی به این سانحه به کار گرفته شدند.

وی ادامه داد: پرونده از دادگاه به دلیل نقص تحقیقات به دادسرا برگردانده شده است چرا که طبق نظر دادگاه در این تحقیقات اشتباهات بسیار بزرگی وجود داشته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر صحت پرونده قضایی وی در شرکت هواپیمایی آسمان درباره فروش بلیت به شرکتی که وجود خارجی نداشته است، گفت: این اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم و وجود چنین پرونده‌ای را تکذیب می‌کنم اما بنده پرونده قضایی زیادی دارم.

عابدزاده با بیان اینکه از افرادی که شجاعت به خرج می‌دهند و در مقابل تحریم‌ها می‌ایستند حمایت و دفاع کرد، گفت: برای بنده درباره پرونده سانحه سقوط هواپیما در یاسوج دو سال تعلیق پیشنهاد داده شده بود اما وقتی پرونده به دست قاضی رسید اعلام کرد که این گزارش ناقص است و به دادسرا عودت داده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: باید از افراد مسئولیت‌پذیر در این شرایط تحریم‌ها دفاع کرد تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

همچنین وی درباره نرخ سوخت حمل و نقل هوایی گفت: حمل و نقل هوایی هم جزو حمل و نقل‌های عمومی محسوب می‌شود و نرخ سوخت آن را دولت تعیین می‌کند.

عابدزاده افزود: یکی از نتایج آزادسازی نرخ بلیت هواپیما توسعه حمل و نقل هواپیمایی بود در گذشته به دلیل دستوری بودن قیمت‌ها شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری در این حوزه استقبال نمی‌کردند و خرید هواپیما اقتصادی نبود امروز شاهد این هستیم که سرمایه‌گذاری‌ها در حمل و نقل هوایی افزایش یافته است.

عابدزاده ادامه داد: به دلیل تکلیفی بودن نرخ بلیت هواپیما در گذشه این صنعت زیان‌های قابل توجهی را تحمل کرد اما امروز تا حدی این زیان‌ها در حال جبران هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در گذشته در یک اقتصاد ناسالم حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کردیم که رونق فرودگاه‌های کوچک در این اقتصاد ناسالم به صرفه نبود.

وی درباره حمایت از شرکت‌ها برای ساخت هواپیماهای کوچک گفت: برای شرکت‌هایی که توانایی ساخت هواپیماهای کوچک را دارند تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم و فضا برای فعالیت این شرکت‌ها را آماده کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به بحث شکایت ایران از ایکائو برای اعمال تحریم‌ها اظهار داشت: برخی از شرکت‌های اروپایی که ایرلاین‌هایی ایرانی را مورد تحریم قرر دارند کتبا اقرار کردند که این محدودیت‌ها برای هواپیماهای ایرانی تکنیکی نیست بلکه سیاسی است و این اقرار ارزشمند نشان می‌دهد که چه ظلمی بر صنعت هواپیمایی ایران روا کرده‌اند.

عابدزاده گفت: اعتراض خود را به 100 عضو ایکائو ارائه کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز