خبرگزاری کار ایران

براساس لایحه بودجه سال ۹۹؛

ایجاد نیروگاه‌ خورشیدی در مناطق محروم ۵۰ میلیون تومان وام دارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۳۴۷

لایحه بودجه سال آینده کل کشور به بانک مرکزی اجازه داده از طریق بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات به تعداد ۱۰۰ هزار نفر برای ایجاد نیروگاه‌خورشیدی پنج کیلوواتی در روستاها و حاشیه شهرها و مناطق محروم به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان اقدام کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور ، طبق بند «هـ» تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال آینده، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل با هماهنگی و معرفی بسیج سازندگی نسبت به اختصاص مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان از محل منابع سپرده‌های قرض‌الحسنه و عادی بانک‌ها برای پرداخت به تعداد ۱۰۰ هزار نفر برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در روستاها و حاشیه شهرها و مناطق محروم به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه و نرخ ۴ درصد اقدام کند.

مابه‌التفاوت نرخ سود تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان نسبت به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار از محل منابع بند«الف»تبصره(١۸) این قانون پرداخت می‌شود. مسوولیت نصب و راه‌اندازی این نیروگاه‌ها به صورت رایگان برعهده سازمان بسیج مستضعفین است.

استفاده از تسهیلات این بند منوط به ارائه قرارداد خرید تضمینی برق از سوی شرکت تابعه وزارت نیرو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز