خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

مدیریت مصرف یک ضرورت تام و تمام برای ارتقای تاب‌آوری کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۹۶۳

وزیر نیرو بر لزوم توجه جدی به موضوع تاب‌آوری جامعه در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: در این زمینه پرداختن به مسئله مدیریت مصرف به عنوان ضرورتی تام و تمام، یکی از الزامات موفقیت در ارتقای تاب‌آوری کشور خواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور با بیان این مطلب افزود: اگر پایبند به روش‌های مصرف صحیح منابع نباشیم طبیعتا هر چه در علم و فناوری بخش تولید پیشرفت کنیم باز هم هیچگاه میزان تولید به پای مصرف نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: در این میدان وزارت نیرو به عنوان عرضه کننده دو محصول مهم آب و انرژی که دارای بالاترین سطح تماس با همه آحاد جامعه است، وظیفه و مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد.

اردکانیان خواستار ورود پژوهشگران به عرصه مدیریت مصرف شد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع لازم است پژوهشگران در خصوص ایجاد کشوری تاب‌آورتر، ساخت آینده‌ای مطمئن‌تر برای فرزندان این سرزمین و مصرف مناسب منابع به پژوهش بپردازند.
وی مدیریت مصرف را یک ضرورت تام و تمام دانست و افزود: اگر شیوه‌های مصرف مطلوب نباشند و به این مسئله پرداخته نشود مسلما در وضعیت بهینه نخواهیم بود. هر چه در این عرصه کاراتر باشیم مطمئنا آرامش خیال و امنیت خاطر بیشتری خواهیم داشت.

وزیر نیرو یادآور شد: در تابستان امسال با اندک تغییراتی در زمینه مدیریت مصرف برق توانسته‌ایم شاهد تاثیرات بزرگی در زمینه صادرات، تولید و صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشیم؛ بر همین اساس این روش‌ها توسعه یافته و نهادینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم تمامی پژوهشگران و همکاران وزارت نیرو، دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و سایر دستگاه‌های همکار همانند وزارتخانه‌های صمت و نفت که در حوزه‌های مشترک مشغول تحقیق و پژوهش هستند به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز