خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

تهرانی‌ها سال آینده ۷۶ هزار میلیارد تومان مالیات می‌دهند/ رشد ۶۶ درصدی بودجه عمرانی تهران

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۹۰۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: میزان مالیات در بودجه سال آینده 175 هزار میلیارد تومان ذکر شده است که سهم تهران 76 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  نعمت اله ترکی در نشست خبری تشریح جزئیات لایحه بودجه سال 99 استان تهران با بیان اینکه تمام اعتبارات بودجه امسال 484 هزار میلیارد تومان است گفت: فروش اوراق مالی در بودجه سال آینده 80 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شدها ست که نسبت به بودجه امسال رشد 86 درصدی دارد.

وی گفت: جمع واگذاری‌های دارایی‌های مالی در بودجه سال آینده 114.7 هزار میلیارد تومان است که این بخش هم رشد بیش از 100 درصدی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان تهران درباره مصارف عمومی در بودجه سال آینده گفت: میزان مصارف 484 هزار میلیارد تومان است که  در مقایسه با بودجه امسال رشد 8 درصدی دارد.

وی ادامه داد: در بخش مصارف عمومی در بخش اعتبارات هزینه‌ای در بودجه 367.2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که رشد 4 درصدی نسبت به بودجه امسال دارد. سهم استان تهران در اعتارات هزینه‌‌ای 94 میلیارد تومان است که نسبت به بودجه امسال رشد 21 درصدی خواهد داشت.

ترکی درباره بودجه دستگاه‌های ملی گفت: بودجه دستگاه‌های ملی در سال آینده 3.126.840 تومان در نظر گرفته شده است که این رقم امسال 2.948.676 تومان بوده است.

این مقام مسئول درباره بودجه عمرانی سال 99 گفت: بودجه عمرانی سال آینده 70 هزار میلیارد تومان است که رشد 5 درصدی داشته است و سهم تهران در بودجه عمرانی 1000 میلیارد تومان است که بودجه عمرانی در تهران رشد 66 درصدی دارد.

ترکی همچنین درباره میزان مالیات در بودجه گفت: میزان مالیات در بودجه سال آینده 175 هزار میلیارد تومان ذکر شده است که سهم تهران 76 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده ایجاد یک میلیون فرصت شغلی پیش بینی شده است که سهم استان تهران 126 هزار فرصت شغلی است و با اجرای پروژه‌های عمرانی این فرصت‌های شغل را محقق می‌کنیم.

ترکی با اشاره به رشد منفی جمعیت در تهران و مهاجرت معکوس در شهر تهران گفت: نرخ رشد جمعیت در تهران 2.25 درصد بود که امروز به 1.70 درصد رسیده است. اما در مقابل به جمعیت شهرهای پیرامونی تهران سالانه 200 تا 300 هزار نفر اضافه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به سهم این استان از هدفمندی یارانه‌ها گفت: به تناسب خانوار یارانه نقدی در استان تهران هم توزیع می‌شود در حال حاضر از 4 میلیون و 500 هزار خانوار در استان تهران، چهار میلیون خانوار یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به تامین اعتبار پروژه‌های حمل و نقل در تهران اظهار داشت: چهار خطه‌‌ سازی خطوط قطارهای حومه‌ای و تکمیل مترو به شهرهای حومه‌ای است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مترو از تهران به فرودگاه امام خمینی متصل شده است و قرار بر این است که با تامین مالی 170 میلیارد تومانی این مترو به شهر پرند برسد و قرارگاه شهرداری با شرکت عمران شهرهای جدید به توافق مالی از طریق تهاتر برسند.

وی افزود: 400 میلیارد تومان هم برای چهار خطه سازی قطار حومه‌ای اسلامشهر و پرند در نظر گرفته شده است.

ترکی اظهار داشت: پروژه‌های ریلی قطار تهران – پردیس، قدس، پاکدشت، شهریار ملارد را در دستور کار داریم در بخش جاده‌ای هم 9 پروژه کلیدی در اولویت قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران درباره همکاری‌های این سازمان با شهرداری برای اجرای پروژه‌های حمل و نقلی در استان گفت: سال گذشته درآمد استان تهران از مالیات بر ارزش افزوده 6 هزار میلیارد تومان بود که سه هزار میلیارد تمان آن به شهرداری برای پروژه‌های حمل و نقل ارائه شد امسال هم درآمد استان تهران از این محل هفت هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن به شهرداری تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز