خبرگزاری کار ایران

سهمیه سوخت صیادان باید پاسخگوی نیاز شغلی آنان باشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۸۰۸

معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، در واکنش به اعلام سهمیه سوخت شناورهای صیادی گفت: سهمیه سوخت صیادان باید پاسخگوی نیاز شغلی آنها باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان شیلات ایران، دکتر خون میرزایی با اعلام مطلب فوق گفت: جامعه ۱۴۰ هزار نفری صیادی کشور، جامعه‌ای مولد است و در سال رونق تولید و در راستای پشتیبانی از تولید داخلی و افزایش تاب‌آوری اقتصادی، باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

به گفته وی، این جامعه با توجه به فعالیت در محدوده مرزهای آبی کشور، نقش مرزبانی نیز دارد و پشتیبانی از آنها، اهمیت دوچندان می‌یابد.

این مسوول ادامه داد: با توجه به وابستگی تام فعالیت صیادان به سوخت، لازم است صیادان از سوخت یارانه‌ای متناسب با فعالیت خود، بهره‌مند و برخوردار شوند.

معاون وزیر در سازمان شیلات ایران با اشاره به این که نیاز سوخت شناورهای صیادی بر اساس فرمول سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برآورد و محاسبه می‌شود و تابع قدرت موتور، مدت دریاروی و فاصله صیدگاه از اسکله است، افزود: سهمیه سوخت تخصیص یافته باید تامین کننده نیاز شغلی صیادان باشد.

خون‌میرزایی تصریح کرد: بر این اساس از نظر سازمان شیلات ایران، اختصاص میزان ۱۴۰۰ لیتر در ماه برای قایق‌های بنزینی منطقی است و اگر سهمیه کمتری اختصاص یابد، باعث بالا رفتن هزینه‌های پایه تولید و زیان صیادان خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: ما این موضوع را به مراجع مسئول، منعکس کرده‌ایم و پیگیری لازم را تا حصول نتیجه به عمل خواهیم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز