خبرگزاری کار ایران

در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک انجام شد؛

امضای یادداشت تفاهم میان وزیر صمت ایران و معاون نخست‌وزیر ازبکستان

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۰۲۴

معاون وزیر صمت گفت: یادداشت تفاهم اجلاس، امروز به امضای وزیر صمت ایران و الیار غنی‌اف، معاون نخست وزیر ازبکستان رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از  شاتا، حمید زادبوم درباره یادداشت تفاهم سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان افزود: این یادداشت تفاهم در چند بخش شامل حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری خارجی، موارد گمرکی، نیرو، نفت، گاز و انرژی بوده است. همچنین همکاری های گردشگری، توسعه فناوری و علمی، فرهنگی و بهداشتی مورد نظر این یادداشت تفاهم قرار گرفته است.

زادبوم تصریح کرد: ارتقا سطح همکاری‌ها در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترانزیت کالا و همکاری در زمینه‌های کشاورزی و آب و همچنین در حوزه اسناد و امور حقوقی در یادداشت تفاهم سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان لحاظ شده‌اند.

معاون وزیر صمت گفت: از مهمترین توافقات انجام شده در این اجلاس، تهیه نقشه راه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و مبادله آن در سریع ترین زمان ممکن است.

زادبوم افزود: با توجه به لغو موافقتنامه تجارت ترجیحی پیشین که بین دو کشور مقرر شده بود و توافق برای تفاهم در مورد موافقتنامه جدید، مذاکرات دو طرف برای جمع بندی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تقویت همکاری‌های مرتبط به حوزه حمل‌ونقل از جمله ریلی و جاده‌ای و راه اندازی خط مستقیم پروازی بین ایران و ازبکستان در این اجلاس به صورت ویژه مورد مذاکره قرار گرفت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: همکاری‌های تجاری در چارچوب برگزاری نمایشگاه اختصاصی و اعزام هیات‌های تجاری دو کشور از دیگر برنامه‌های مورد توجه در این اجلاس بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز