خبرگزاری کار ایران

محمد پیرجمال:

توانایی کمک به شرکت‌های کوچک برای دور زدن تحریم‌ها را داریم/ دانشجویان رشته شیمی برای تولید محصولات مشابه خارجی تلاش کنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۹۴

دبیر اجرایی همایش کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بسترسازی آن برای ارتباط بازار، دانشگاه و صنعت در این عرصه برای صادرات محصولات ایرانی و فروش دانش خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد پیر جمال دبیر اجرایی همایش کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین با اشاره به حمایت‌های دولت به‌خصوص معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری از این صنعت گفت: بسترسازی برای ارتباط بین مراکز علمی، دانشگاهی، صنعتی و بازار، از جمله رسالت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

 به گفته وی، افراد زیادی در کشور حضور دارند که ایده تولید محصولاتی جدید و ابتکاری را داشته اما قادر به تولید آنها نیستند ، یا محصولاتی را به مرحله تولید رسانده اما قادر به بازاریابی و فروش آنها نیستند.

پیرجمال ادامه داد: کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار در این راستا در صنوف مختلف کشور ایجاد شده و از حدود یک سال گذشته نیز کانون یاد شده در صنعت رنگ و رزین راه اندازی شده است که مرکزیت آن با یک گروه صنعتی- شیمیایی در استان اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت یک سال از راه اندازی کانون یاد شده و عضو گیری آن، اکنون همه مرتبطان صنعت رنگ و رزین از جمله واحدهای پتروشیمی، پالایشگاهی، دانشکده‌های مربوطه و غیره همچنین، عرضه کنندگان، وارد کنندگان و توزیع کنندگان مواد شیمیایی مرتبط با این صنعت گرد هم آمده و با یکدیگر به تبادل افکار و ایده ها و ارائه محصولات می پردازند.

پیر جمال افزود: معرفی ایده ها برای تولید دانش مربوط به محصولات جدید و نوآورانه، جلب سرمایه گذاران خارجی، صادرات محصولات ایرانی تولید شده و فروش دانش، از جمله اهدافی است که کانون یاد شده با حمایت‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجام می‌رساند.

 پیرجمال خاطرنشان کرد: رنگ و رزین یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است که اکثر صنایع با آن درگیر بوده و ارتباط دارند، در این راستا کانون به دنبال رفع خلاهای ارتباطی بازار، دانشگاه و صنعت در این عرصه است.

 وی گفت: کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین بستری را فراهم می‌کند که همه دانشجویان رشته شیمی بر تولید آن دسته از محصولاتی که در کشور عرضه نمی شود، کار کنند یا سایر محصولات خارجی که توان تولید آن در داخل وجود دارد را بسازند.

پیرجمال با اشاره به تحریم‌ها، بیان داشت: گرانی مواد اولیه، تامین نشدن به موقع آنها و از دست رفتن بازارهای صادراتی از جمله تهدیدات تحریم است، اما در کنار آن فرصت هایی از جمله ارتقای داخلی سازی و بومی سازی محصولات نیز وجود دارد و اهداف تعریف شده برای کانون در راستای استفاده از فرصت‌ها خواهد بود.

 وی یادآور شد: شاید شرکت های بزرگ قادر به تامین مواد اولیه یا فناوری های مورد نیاز در شرایط دشوار تحریم و محدودیت های بین المللی اقتصادی باشند، اما کانون می‌تواند به شرکت‌های کوچک، همچنین افراد صاحب ایده که از توانایی مالی لازم برای دور زدن تحریم‌ها و به منصه ظهور رساندن ایده های خود یا فروش دانش برخوردار نیستند،  کمک کند.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت رنگ، رزین و آبکاری ایران، در واقع بزرگترین رویداد سالیانه حوزه صنعت رنگ و رزین  در کشور و نیز منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

امسال در این دوره از نمایشگاه ۲۳۰ تولیدکننده داخلی و ۴۰ شرکت خارجی از کشور های اسپانیا، آمریکا، فرانسه، چین، هند، آلمان، تایوان، کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، سوئد، ترکیه، امارات متحده عربی، یونان، عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز