خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

راه‌اندازی خط مسافری چابهار- مسقط از بهمن ماه/ فاز ۲ طرح توسعه بندر چابهار به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۳۸۵

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پس از وقفه دو ساله، خط مسافری خط دریایی چابهار – مسقط از بهمن ماه شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیدحسن ابراهیمی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از بنادر چابهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بندر شهید کلانتری پنج پست اسکله وجود دارد، گفت: چهار اسکله مربوط به ارائه خدمات به شناورهای کوچک و سنتی است و اسکله شماره پنج مربوط به کانتینر فیدر با ظرفیت کمتر از 30 هزار تن است.

وی با بیان اینکه طول کانال شهید کلانتری 30 کیلومتر مسیر دریایی بود که پس از طرح توسعه کانال بندر شهید کلانتری در حوزه بندر شهید بهشتی ترکیب شد، گفت: آبخور بندر شهید کلانتری 11 متر و مخصوص کشتی‌های کمتر از 200 متر است.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: آبخور بندر شهید بهشتی پس از لایروبی به 16.5 متر رسید و پس از عملیات لایروبی 15.8 متر مکعب لایروبی شد.

ابراهیمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح توسعه بندر چابهار گفت: بندر چابهار دارای پنج فاز توسعه است که اولین فاز آن با حضور رئیس جمهوری به افتتاح رسید و پس از آن شاهد افزایش تردد کشتی‌ها در دو بندر شهید بهشتی و کلانتری بودیم.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر فاز دو بندر چابهار پیشرفت فیزیکی 40 درصدی دارد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی خط مسافری از بندر چابهار گفت: پس از وقفه دو ساله، خط مسافری خط دریایی چابهار – مسقط از بهمن ماه شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: شناوری با ظرفیت 240 مسافر و ظرفیت 40 حمل خودرو در این مسیر تردد خواهد کرد و مسافت این مسیر بین 2.5 تا 3 ساعت خواهد بود.

ابراهیمی درباره بحث سهمیه بنزین برای شناورها اظهار داشت: کمیته‌ای در این حوزه تشکیل شده است و خوشبختانه هیچ مشکلی برای سوخت شناورهای شیلاتی، تجاری و غیره نداریم. البته باید بدانید که کشتی‌های بزرگ و بسیاری دیگر از شناورها دیزلی هستند و نیازی به مصرف بنزین ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز