خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

برای مبارزه با فساد کریدور ویژه ایجاد می‌کنیم / دلال‌ها با دامن زدن به ادراک فساد در پی کسب درآمد هستند/ هرکس فسادی را افشا کند از وزارت اقتصاد جایزه می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۱۸

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: باور، احساس و ادراک فساد خطرناک است . برخی از دلال‌ها در حوزه‌های مالیات و گمرک با دامن زدن به ادراک بد به دنبال کسب درآمد برای خودشان هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی که به ریاست دژپسند وزیر اقتصاد در اتاق بازرگانی در حال برگزاری است، وزیر اقتصاد با اشاره به روز جهانی فساد و ضرورت مبارزه با آن اظهار داشت: فساد مانند یک موریانه و مثل مورچه‌ای سیاه در شب سیاه آن هم روی سنگ سیاه است یعنی هم پیدا کردنش سخت است و هم لوازم را مانند موریانه از بین می‌برد.

دژپسند افزود: در مورد این پدیده بسیار صحبت شده است اما احساس و ادارک فساد با خود فساد متفاوت است و آنچه مانند سم به اقتصاد ایران آسیب می‌رساند ادراک فساد است.

وی با اشاره به اهمیت ادراک فساد در وضعیت فعلی گفت: باور، احساس و ادراک فساد خطرناک است . برخی از دلال‌ها در حوزه‌های مالیات و گمرک با دامن زدن به ادراک بد به دنبال کسب درآمد برای خودشان هستند.

وزیر اقتصاد افزود: نمی‌خواهم وجود فساد را رد کنم اما اگر این محیط گسترش پیدا کند همه در حوزه ترس قرار می‌گیریم و نکته دوم اینکه انعکاس این موضوع در دنیا برای ما بسیار بد است، در حالی که فساد آن قدر که گفته می‌شود، نیست.

دژپسند با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد اینگونه نیست که برای هر مامور، مامور دیگری گذاشت بلکه باید همه چیز را شفاف کرد. این اتفاق صورت نمی‌گیرد مگر با شکل‌گیری اقتصاد هوشمند که این بحث در یک سال گذشته به خوبی در حال گسترش است و می‌توان گفت تنها راه نجات اقتصاد ایران اقتصاد هوشمند است.

دژ پسند تصریح کرد: در اقتصاد هوشمند امکان مذاکره وجود ندارد و ربات‌ها خودشان کار را انجام می‌دهند. حالا فرد در هر مقام و رتبه‌ای باشد باید همه به این سمت حرکت کنند و من از اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف می‌خواهم که هر چه زودتر این فرآیند را آغاز کنند. البته این کار به صورت مقدماتی در حوزه مالیات آغاز شده است و اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی و صندوق مکانیزه فروش از جمله این موارد هستند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد گفت : به دنبال این هستیم که برای مبارزه با فساد کریدور ویژه ایجاد کنیم و آماده هر گونه برخوردی نیز هستم. ما باید سیستم سوت زنی راه‌اندازی کنیم تا هر کس با فساد مواجه شد سوت بزند. برای مبارزه با فساد نباید از هیچ چیزی ترس داشت من همین جا اعلام می‌کنم که این وزارتخانه و دولت آماده هرگونه همکاری هستند.بر همین اساس هرکسی که فسادی را افشا کند که منجر به صدور حکم شود وزارت اقتصاد به وی جایزه می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز