خبرگزاری کار ایران

رییس کل بیمه مرکزی:

۱۳.۵ میلیون نفر در ایران تحت پوشش بیمه درمان هستند/ صنعت بیمه معاف از مالیات باشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۱۸۸

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: حق بیمه و صنعت بیمه چیزی شبیه به وجود سپرده‌های بانکی است و انتظار داریم معاف از مالیات باشد و با معافیت‌های مالیاتی باید مردم را تشویق کنیم تا از انواع بیمه خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا سلیمانی در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه که امروز با حضور رئیس جمهوری برگزار شد با اشاره به انواع بیمه در کشور اظهار داشت: در حال حاضر خدمات‌رسانی صنعت بیمه به کلیه آحاد کشور از تنوع خدمات 25 نوع برخوردار است اما متاسفانه مردم به حداقل خدمات بیمه آشنا هستند.

وی ادامه داد: با استفاده از قانون اعداد بزرگ با صنعت بیمه می‌توان خسارات سنگین احتمالی را به حداقل رساند و می‌توان با جمع‌آوری پول‌های خرد مردم هدایت درستی در نقدینگی‌ها انجام داد.

رئیس کل سازمان بیمه مرکزی با اشاره به ضریب نفوذ بیمه در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در ایران 2.4 درصد است که این در مقایسه با امارات که 2.9 درصد در رتبه پایین‌تر اما نسبت به سایر کشورها مانند ترکیه، عربستان، مصر و کویت در رتبه بالاتری قرار داریم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه بیمه به معنای مدیریت ریسک است گفت: ریسک با بیمه عجین شده است و بیمه مرکزی به دنبال ایجاد مرکز مدیریت ریسک است تا پذیرش ریسک را در کشور به حداقل برساند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 13.5 میلیون نفر در ایران تحت پوشش بیمه درمان هستند که این در جهت افزایش رفاه و تامین اجتماعی مردم بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه پرداخت بیمه‌ای یک نوع پرداخت تجمعی و ماهیانه انجام می‌شود و کمکی برای صندوق‌های بازنشستگی است.

سلیمانی تاکید کرد: حق بیمه و صنعت بیمه چیزی شبیه به وجود سپرده‌های بانکی است و انتظار داریم معاف از مالیات باشد و با معافیت‌های مالیاتی باید مردم را تشویق کنیم تا از انواع بیمه خریداری کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران گفت: ضریب نفوذ شش درصدی بیمه در کشورهای پیشرفته ثبت شده که یکی از دلایل ضریب نفوذ بالای بیمه در این کشورها افزایش سهم بیمه‌های زندگی است این در حالی است که بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه در ایران سهم 14.5 درصدی دارد حال اینکه این رقم در کشورهای پیشرفته به 60 درصد می‌رسد.

سلیمانی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی شرکت‌های بیمه این است که بتوانند مردم را به خرید بیمه‌های زندگی تشویق کنند.

وی از آنلاین شدن مسیر پیگیری‌های بیمه خبر داد و گفت: امروز 15 شرکت که حدود 80 درصد پرتفوی بیمه درمانی و آتش سوزی را دارند به طور آنلاین و بدون حضور مراجعان می‌توانند مسیر بیمه را برای متقاضیان طی کنند و پیگیری‌های لازم به صورت برخط انجام خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر 15 شرکت دانش بنیان در صنعت بیمه حضور دارند که 10 شرکت آن فعال هستند و امیدواریم با حضور شرکت‌های دنش بنیان و استارت‌آپی به سمت بیمه هوشمند حرکت کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز