خبرگزاری کار ایران

دژپسند:

درآمدهای مالیاتی را به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسانیم/ نمی‌توان نسبت به تعیین نرخ ارز در بودجه اقدام کرد/ برای محاسبه مالیات باید به حساب‌های بانکی دسترسی داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۲۷

وزیر اقتصاد اظهار داشت: در سال گذشته درآمد دولت از محل مالیات 109 هزار میلیارد تومان بود که سال آینده آن را به 160 هزار میلیارد تومان می‌رسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تصمیمات دولت نسبت به حذف و کاهش معافیت‌های مالیاتی اظهار داشت: مالیات از مواردی است که باید تمام تصمیمات آن با تصویب مجلس اخذ و اجرا شود. نمی‌توان با تصمیم شورای اقتصاد و نهادهای دولتی مرتبط نسبت به اجرای آن تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: درباره معافیت‌های مالیاتی به صورت مجموعه‌ای مستقل در حال انجام بررسی‌ها و مطالعات هستیم. هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

وزیر اقتصاد درباره اخذ مالیات از هنرمندان تاکید کرد: در این باره نمی‌توانم اظهارنظر محتوایی کنم. این موضوع هم در شورای اقتصاد در حال بررسی است و در نهایت در مجلس نسبت به آن تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

دژپسند گفت: درباره اخذ مالیات از هنرمندان درخواست کردم با 25 نفر از کارشناسان مشورت‌هایی داشته باشیم. هنوز اظهارات این کارشناسان را به صورت کامل نشنیدم. پس از اتمام جلسات مشاوره‌ای با این کارشناسان نسبت به مالیات هنرمندان تصمیم می‌گیریم.

وی درباره درآمدهای دولت از مالیات در بودجه سال آینده گفت: با توجه به شرایط، باید بر روی بحث مالیات متمرکز شویم و در دریافت مالیات‌های معوق و کاهش فرارهای مالیاتی مصمم هستیم و در سال آینده گام جهش‌گونه‌ای نسبت به این موضوع برمی‌داریم.

دژپسند تاکید کرد: درآمد دولت از محل مالیات برای سال آینده 160هزار میلیارد تومان خواهد بود. در سال گذشته درآمد دولت از محل مالیات 109 هزار میلیارد تومان بود که سال آینده آن را به 160 هزار میلیارد تومان می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: البته در بحث مالیات باید به دو اصل درآمدزایی برای دولت و آثار مالیات در وضعیت بنگاه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی توجه کرد.

وزیر اقتصاد درباره نرخ ارز محاسباتی بودجه سال آینده گفت: طبق آخرین اطلاعات و اخبار، برای کالاهای اساسی نرخ ارز همان 4200 تومان خواهد ماد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در اقتصادی که ارز دولتی نقش بسیار مهمی در آن دارد، نمی‌توان در بودجه نسبت به تعیین نرخ ارز اقدام کرد و این نشدنی است.

دژپسند در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه نظر شما درباره بررسی حساب‌های مردم برای تعیین مالیات گفت: طبیعی است که یکی از محورهای محاسبات مالیات همین است که بتوانیم به حساب‌های مردم دسترسی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز