خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان محاسبات:

۱۰ درصد از اسناد شرکت‌های حسابداری بصورت الکترونیکی است/ پیشرفتی در تعیین قیمت تمام شده حسابرسی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۷۳۷

رییس دیوان محاسبات اظهار داشت: امروز در داخل دیوان محاسبات تمام رسیدگی‌ها از صفر تا صد آی‌تی پایه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی، عادل آذر در مراسم گرامیداشت روز حسابدار با بیان اینکه دیوان محاسبات در چارچوب ارزشی شعار نظارت مستمر، پیشگیرانه و هدایت‌کننده را دنبال می‌کند، گفت: آرزوی ما کاهش پرونده‌های تخلف در دیوان محاسبات است.

وی ادامه داد: بحث پیگشیری را در آموزش و هدایت‌گری را در مشاوره دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما به مدیران اعتماد داریم و قاطبه مدیران افراد باشرفی هستند و برخی از این تخلفات به دلیل عدم اشرافیت مدیران به قوانین است و قصدی در انجام این تخلفات وجود ندارد.

آذر با بیان اینکه حسابداران نقش بسیار مهمی در نظام نظارتی کشور دارند، گفت: ما به کنتر‌ل‌های داخلی معتقد هستیم و اگر حسابدار و حسابرس ما مهارت حرفه‌ای، اخلاقی و بررسی را داشته باشد می‌توانیم به انضباط مالی حسابرس و پاسخگویی برسیم.

رئیس دیوان محسابات کشور با اشاره به ارتباط سیستمی بین واحدهای حسابرسی و حسابداری در داخل دستگاه‌ها اظهار داشت: قانون دیوان محاسبات می‌گوید یک حسابدار داخلی می‌تواند گزارش تخلف و جرم را مستقیم به رئیس دیوان ارائه دهد و رئیس دیوان مکلف است به هیات مستشاری ارجاع دهد بنابراین در این میان حلقه دادسرایی را نداریم و این اهمیت نقش حسابرس داخلی را نشان می‌دهد.

آذر با اشاره به اهمیت آی تی پایه بودن عملکرد شرکت‌ها اظهار داشت: در حال حاضر فقط 10 درصد از اسناد را می‌توانیم به صورت الکترونیکی از شرکت‌های حسابداری دریافت کنیم و درخواست من این است که شرکت‌ها به سمت توسعه فناوری حرکت کنند چرا که در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام شده و امروز در داخل دیوان محاسبات تمام رسیدگی‌ها از صفر تا صد آی‌تی پایه است.

وی همچنین درباره تعیین قیمت تمام شده حسابرسی در کشور گفت: 120 سال است که در این حوزه وقت گذاشتیم و این موضوع را پگیری می‌کنیم اما پیشرفت قابل توجهی در آن نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز