خبرگزاری کار ایران

طلایی اعلام کرد:

ایجاد بانک اطلاعاتی فعالان حوزه فاوای ایران

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۹۹۰

پایش محیط کسب و کار فعالان حوزه فناوری اطلاعات کشور در دوره نهم هیئت نمایندگان و کمیسیون فناوری اطلاعات مورد توجه جدی قرار گرفته تا یک بانک اطلاعاتی از شرکت‌های فعال در این حوزه ایجاد شود.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون فاوا، محمدرضا طلایی درباره دلایل ایجاد این بانک گفت: این بانک اطلاعاتی ایجاد شده تا بتوانیم ابتدا پتانسیل‌های تولیدی و خدماتی شرکت‌های این حوزه در سراسر کشور را شناسایی کنیم، تصمیم به ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان حوزه فناوری اطلاعات در سراسر کشور گرفتیم. از همین رو برای این کار یک فرم را در سایت اتاق ایران قرار دادیم که فعالان می‌توانند مشخصات خود و شرکت‌شان را در آن ثبت کنند.

وی تاکید کرد: ما قصد داریم تا از پتانسیل اتاق‌های شهرستان‌ها نیز در این زمینه استفاده کنیم تا با همکاری آنها در سراسر ایران این کار مطالعاتی صورت گیرد. فعالان این حوزه می‌توانند با رجوع به سایت اتاق ایران که یک فرم الکترونیکی در آن طراحی شده، نسبت به معرفی مجموعه خود اقدام کنند.

رییس کمیسیون فاوای اتاق ایران درباره اهداف گردآوری این اطلاعات گفت: این اطلاعات برای چند منظور گردآوری می‌شود. نخست اینکه از طریق اتاق بتوانیم با این شرکت‌ها ارتباط برقرار کنیم و موانع و مشکلات آنها را شناسایی کنیم. در گام بعدی دنبال آن هستیم راهکارها و پیشنهادهای آنها را بشنویم و در آخر دسته بندی مشخصی از فعالین این حوزه داشته باشیم.

طلایی همچنین تصریح کرد: فعالان حوزه فاوا امروزه در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند و ما می‌خواهیم که هر مجموعه حقیقی و حقوقی را شناسایی کنیم تا ببینیم در چه زمینه‌ای از زیرمجموعه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی همچنین عنوان کرد: هدف اصلی ما این است که ابتدا پتانسیل‌ها شناسایی شود و از این طریق با چالش‌ها و موانعی که این فعالان دست به گریبان هستند آشنا شویم و از این اطلاعات برای تولید بانک اطلاعات فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده کنیم.

طلایی با اشاره به اهمیت بازار فعالان حوزه فناوری گفت: برای اینکه مشخص شود این فعالان در چه بازارهایی می‌توانند حضور داشته باشند و مشخص شود در این مسیر چه موانع و مشکلاتی پیش روی آنهاست این بانک اطلاعاتی بسیار اهمیت دارد و این فضا باعث می‌شود فعالان حوزه به یکدیگر معرفی شوند. ما قصد داریم فضایی را ایجاد کنیم که فعالان این صنعت در سراسر کشور اطلاعات یکدیگر را داشته باشند و بناست بعد از گردآوری این بانک اطلاعاتی را در اختیار عموم قرار دهیم.

وی درباره ایجاد تشکل‌های این حوزه در استان‌ها گفت: کمیسیون فاوای اتاق ایران در نظر دارد که در استان‌ها نسبت به تشکیل تشکل‌های این حوزه اقدام کند. معمولا تشکل‌های زیر مجموعه اتاق بازرگانی به عنوان زیرمجموعه اتاق ایران به ثبت رسیده‌اند و ما قصد داریم از این طریق کار تشکل‌ گرایی را در استان‌ها و شهرستان‌ها تشویق کنیم. می‌خواهیم بدانیم چه تعداد فعال در این حوزه حضور دارند. به‌طور مثال در زیر مجموعه فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکل‌های این حوزه را در استان‌ها نیز به وجود آورند. ابتدا باید متوجه شویم چه تعداد فعال در هر استان و شهرستان حضور دارد.

طلایی در پایان با اشاره به نقش فدراسیون فاوا در این زمینه گفت: به‌طور مثال اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران می‌تواند شعبه‌ای را در استان‌ها ایجاد کند اما به‌دلیل اینکه عمدتا در استان‌ها تولیدکننده یا صادرکننده نرم‌افزار کم خواهند بود و به ۳۰ عضو برای ایجاد یک تشکل نیز نمی‌رسند پس می‌توان یک زیرمجموعه برای فدراسیون فاوا ایجاد کرد. به‌طور مثال اگر فدراسیون را در رأس قرار دهیم یک انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات در شیراز می‌تواند زیرمجموعه فدراسیون قرار گیرد. همه این مجموعه‌ها می‌توانند زیر نظر فدراسیون فعالیت کنند. مگر اینکه در یک رشته فعالیتی تعداد اعضا به حدی افزایش پیدا کند که یک تشکل را ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز