خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن مهندسی دریایی:

سازمان بنادر در برابر انجمن‌ دریایی، مسجد ضرار بنا نکند

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۹۳۷

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران با تاکید بر اینکه سازمان بنادر نباید در برابر انجمن مسجد ضرار بنا کند، گفت: انجمن مهندسی دریایی سابقه ۲۰ ساله دارد و این روزها که دچار مشکلاتی شده، سازمان باید حمایت بیشتری از آن داشته باشند اما همیشه برخی از مدیران تلاش دارند سراغ موضوعاتی بروند که امکان مصادره مطلوب آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین فاضل در نشست خبری بیست و یکمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این همایش ارتقاء صنعت دریایی و بر پایه مباحث علمی است، گفت: برای اینکه بتوانیم صدای دریایی‌ها را به گوش مسئولان برسانیم و بین شرکت‌های دریایی تبادل نظری برقرار کنیم، این نمایشگاه و همایش برگزار می‌شود.

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه قطع‌نامه‌ها بین شرکت‌های دریایی و اعضای انجمن نباید آرزوهای ما باشد، گفت: هر ساله پس از برگزاری همایش و نمایشگاه قطع‌نامه‌ای خوانده می‌شود که بنا داریم مفاد آن تا نمایشگاه بعدی محقق شود. بنابراین نیاز به همکاری مسئولان و حمایت دولت برای تحقق اهداف داریم.

فاضل با بیان اینکه برای توسعه دریایی نباید به یک جمله بسنده شود، گفت: هدف از برقراری این همایش‌ها، توسعه صنعت دریایی است و نباید این اهداف شعاری و فقط در حد حرف باشد.

رئیس انجمن مهندسی دریایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد دریایی در کشور و لزوم یکپارچه‌سازی این همایش‌ها اظهار داشت: با نهاد ریاست‌جمهوری مکاتباتی در این خصوص داشته‌ایم اما انجمن نماینده شرکت‌های خصوصی است و یک بخش خصوصی محسوب می‌شود و نمی‌تواند در تصمیمات کلان ورود پیدا کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه نماینده بخش خصوصی شرکت‌های دریایی، نه اجازه ورود به جلسات شورای عالی صنایع دریایی و نه جلسات سازمان بنادر را دارد و دولتی‌ها مدعی هستند که در این شوراها تصمیمات کلان کشور گرفته می‌شود اما انتظار ما به عنوان یک انجمن حمایت معنوی دولت است و انتظار داریم ما هم در جریان‌های تصمیم‌سازی برای صنعت نقش داشته باشیم.

فاضل با تاکید بر اینکه سازمان بنادر نباید در برابر انجمن مسجد ضرار بنا کند، گفت: انجمن مهندسی دریایی سابقه ۲۰ ساله دارد و این روزها که دچار مشکلاتی شده، سازمان باید حمایت بیشتری از آن داشته باشند اما همیشه برخی از مدیران تلاش دارند سراغ موضوعاتی بروند که امکان مصادره مطلوب آن وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به عدم امکان برگزاری این همایش در سطح بین‌المللی گفت: همایش امسال برخلاف سال‌های گذشته در سطح ملی برگزار می‌شود که عامل آن تحریم‌ها نبود بلکه عدم هماهنگی‌ها در داخل کشور باعث شد تا نتوانیم برای حضور شرکت‌های خارجی در این همایش و نمایشگاه، بازاریابی و تبلیغات داشته باشیم.

فاضل افزود: مکاتبات با سازمان منطقه آزاد کیش برای برگزاری این همایش و نمایشگاه در آن منطقه بی‌جواب ماند و ما فرصت دعوت از شرکت‌های خارجی را از دست دادیم.

رئیس انجمن مهندسی دریایی با اشاره به یکی از مهمترین ویژگی‌های همایش و نمایشگاه امسال گفت: حضور شرکت‌های استارتاپی و شتاب‌دهنده‌ها یکی از مهمترین تفاوت‌های همایش امسال نسبت به سال گذشته است و در این راستا با صندوق نوآوری و شکوفایی زیر نظر نهاد ریاست جمهوری مذاکراتی داشتیم تا با حمایت آنها شرکت‌های استارتاپی حضور حداکثر در نمایشگاه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز