خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک:

بازار و قیمت‌ها دستوربردار نیستند/ بانک‌ها در تخصیص ارز دچار مشکل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۵۷۴

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک شهرستان تهران گفت: در حوزه واردات نیز بانک‌ها در تخصیص ارز دچار مشکل شده‌اند به خصوص در چین که بازار اصلی تامین اقلام وارداتی ما است با فاصله زمانی زیاد ارز را تامین می‌کنند و همین امر باعث شده که در تامین بازار دچار مشکل شویم.

حسین درودیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص اثرگذاری قیمت بنزین بر روی محصولات و خدمات این اتحادیه گفت: هنوز در بازار این صنف تغییر قیمتی رخ نداده و قیمت‌ها مانند قبل است اما واضح است که افزایش قیمت اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: در صنف ما بیشترین اثرگذاری در هنگام توزیع خواهد بود اما مشکل این است که هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که در اثر سه برابر شدن قیمت سوخت، مقدار قیمت‌ها نیز مثلا این مقدار افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه باید منتظر ماند و دید واکنش بازار چگونه خواهد بود اما آنچه مسلم است این است که بازار و قیمت‌ها دستوربردار نیست و صرف اینکه فلان وزیر یا وکیل گفته قیمت‌ها نباید افزایش یابد بازار نیز نمی تواند واکنش خنثی داشته باشد.

وی در خصوص صادرات گفت: به دلیل نوسانات اخیر اعم از درگیری‌های عراق و نوسان قیمت ارز، صادرات کاهش پیدا  کرده است. اما در صورت واقعی شدن قیمت ارز، اعضای صنف ما نشان داده‌اند که صادرکنندگان خوبی هستند. در حوزه واردات نیز بانک‌ها در تخصیص ارز دچار مشکل شدند به خصوص در چین که بازار اصلی تامین اقلام وارداتی ما است با فاصله زمانی زیاد ارز را تامین می‌کنند و همین امر باعث شده که در تامین بازار دچار مشکل شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز