خبرگزاری کار ایران

سفیر کره جنوبی:

حمایت کره از گسترش همکاری‌ تعاونی‌های دو کشور/ تعاونی‌های ایران و کره می‌توانند ریشه تبادلات اقتصادی را عمیق‌تر کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۲۸۶

سفیر کره جنوبی اظهار داشت: ایران دارای بزرگترین بازار خاورمیانه است و کره جنوبی نیز در زمینه تعاون تجربه زیادی دارد همکاری تعاونی‌های دو کشور می‌تواند ریشه تبادلات اقتصادی را عمیق‌تر کند و همکاری دو کشور را مستحکم‌تر کند من انتظار دارم با استفاده از دانش و تجربه همدیگر فصل جدیدی برای توسعه و پیشبرد منصفانه مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در سمینار مشترک آشنایی با تعاون‌های ایران و کره جنوبی، یوجانگ هیان سفیر کره در تهران با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت: سفارت کره تلاش دارد پتانسیل شرکت‌های ایرانی را برای شرکت‌های کره‌ای معرفی کند تا بدین ترتیب همکاری‌های دو کشور در حوزه اقتصاد افزایش پیدا کند. ضمن آنکه سفارت هر سال مراسمی در جهت حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه تجارت مشترک برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز این سفارت در اولین سمینار مشترک تعاونی‌های دو کشور شرکت کرد و باعث افتخار است که امسال نیز ما در این همایش سهم داریم. تعاونی‌ها بخش جدایی ناپذیری از اقتصاد دو کشور هستند و در ایران تعاونی‌ها پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در سیاست‌های کلان دو کشور دارند. این سمینار مشترک می‌تواند محلی باشد تا تجربه‌ها و موفقیت‌های خود را به اشتراک ابگذاریم.

وی افزود: جا دارد که من از آقای عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران برای ایجاد چنین فرصتی تشکر کنم همچنین از آقای دکتر چوی هی وون مدیر مرکز تعاونی‌ها که از سئول برای این سمینار به تهران آمده‌اند تشکر کنم.

سفیر کره با اشاره به جایگاه تعاون در اقتصاد گفت: تعاون اشتغال ایجاد می‌کند سرویس‌های مختلف ارائه می‌دهد و در توسعه جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند در کل می‌توان گفت که تعاون محور بخش اجتماعی و بشردوستانه اقتصاد است. اقتصاد بشردوستانه بر اساس همکاری و همزیستی حرکت می‌کنند و به دنبال توسعه و سود همگانی است بنابراین این اقتصاد زادگاه کارهای باکیفیت و زیربنای توسعه متداوم است.

وی ادامه داد: در کل دنیا اقتصاد بشردوستانه راه حل رفع بی‌عدالتی در جامعه است دولت کره نیز به دنبال گسترش این مدل اقتصاد است که منجر به ارزش‌های همگانی می‌شود و به همین منظور برای توسعه تعاون و شرکت‌های اجتماعی حداکثر تلاش خود را می‌کنند. در ایران نیز با هدایت آقای عبداللهی دولت ایران می‌تواند تعاونی‌های فعال در حوزه صنایع را تقویت کند و بستر و ظرفیت‌سازی جدیدی برای تعاونی‌ها ایجاد کند.

وی تصریح کرد: وقتی تعاونی‌های کوچک و متوسط برای ظرفیت‌سازی با یکدیگر همکاری کنند در نهایت به توسعه تعاونی دست پیدا خواهند کرد سمینار امروز می‌تواند برای تبادل اطلاعات و تجارب در این حوزه بین دو کشور نقش مهمی را ایفا کنند. ایران دارای بزرگترین بازار خاورمیانه است و کره جنوبی نیز در زمینه تعاون تجربه زیادی دارد همکاری تعاونی‌های دو کشور می‌تواند ریشه تبادلات اقتصادی را عمیق‌تر کند و همکاری دو کشور را مستحکم‌تر کند من انتظار دارم با استفاده از دانش و تجربه همدیگر فصل جدیدی برای توسعه و پیشبرد منصفانه مهیا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز