خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد؛

چرا ال.پی.جی در سبد سوخت نیست؟

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۹۲۱

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با ال.پی.جی مسافت طولانی‌تری طی می‌شود، اما باید گفت ال.پی.جی یک گنج بزرگ است که نباید سوزانده شود.

حمید قاسمی‌ده‌چشمه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره استفاده از ال.پی.جی برای تامین سوخت خودروها اظهار داشت: ال پی.جی برای مصرف خانوار است و در سبد انرژی چیزی برای مصرف خودروها لحاظ نشده است. خانوارهای روستایی و مناطقی که هنوز دسترسی به گاز طبیعی میسر نشده از ال.پی.جی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: وقتی ما سی.ان.جی را داریم نیازی نیست که دو نوع سوخت گاز برای مصرف در سبد سوخت بگنجانیم زیرا همان خودرویی که می‌خواهد از ال.پی.جی استفاده کند، می‌تواند سی.ان.جی مصرف کند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه خودوری پایه ال.پی.جی سوز نداریم، افزود: سی.ان.جی و ال.پی.جی هر دو گاز متان هستند و برای موتور خودرو به لحاظ نحوه سوختن تفاوتی ندارد، نوع مخزن آنها هم یکی است، فقط با ال.پی.جی مسافت طولانی‌تری طی می‌شود، اما باید گفت ال.پی.جی یک گنج بزرگ است که نباید سوزانده شود.

وی خاطرنشان کرد: ال.پی.جی یک ثروت قابل جابجایی و به اندازه نفت خام ارزشند است، قیمت واقعی آن هم 3500 تومان است. 

قاسمی در ادامه گفت: البته یک پیشنهاد اولیه برای استفاده از ال.پی.جی در خودروهای سنگین داده شد، باید کارگاه‌های تبدیل ایجاد می‌شد که از گاز طبیعی ال.پی.جی تولید کنند و در ماشین‌های دیزلی به جای گازوئیل استفاده شود.

وی یادآور شد: در صورت جایگزین شدن ال.پی.جی بازارهای صادراتی خوبی برای گازوئیل فراهم بود اما با توجه به اینکه ال.پی.جی هم سوخت ارزشمندی است، این برنامه محقق نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز