خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت بیان کرد:

افزایش قیمت خودرو واقعی نیست/ ورود دادستان و تعزیرات به اخلالگران بازار خودرو

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۸۶۶

وزیر صمت اظهار داشت: خودروسازان هیچ افزایش قیمتی را اعمال نکردند و این افزایش در حاشیه بازار صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا رحمانی در جمع خبرنگاران در خصوص تاثیرگذاری افزایش قیمت بنزین بر روی کالاها گفت: مطابق بررسی‌های انجام شده افزایش قیمت 23 کالا صفر تا یک درصد بوده و برخی کالاها نیز 5 درصد افزایش داشته است. البته افزایش قیمت برخی اقلام مانند گوجه فرنگی متاثر از قیمت بنزین نبوده است.

وی ادامه داد: در این خصوص باید دو نکته را در نظر داشت؛ یکی تاثیر واقعی و دیگری تاثیر روانی این اتفاق است. مطابق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد که از سوی تولیدکننده هیچ افزایش قیمتی صورت نگیرد تا بتوانیم جو روانی بازار را بهتر کنترل کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از ابزارهای کنترل تشکیل نظارت بر بازار است. در این مدت شاهد سوءاستفاده‌هایی بودیم که مثال بارز آن بازار خودرو بود. متاسفانه قیمت خودرو بدون هیچ دلیل منطقه‌ای افزایش پیدا کرد و این مصداق سوءاستفاده از افزایش قیمت بنزین بود.

رحمانی ادامه داد: در چند روز اخیر آمار شکایت‌ها بیشتر شده و به تناوب رسیدگی ما نیز سرعت گرفته است. طرح تشکیل نظارت زمان مشخص ندارد و تا هر زمان که نیاز باشد این طرح را ادامه خواهیم داد. این طرح نشان داد که باید کارهایی از قبیل تکمیل سامانه و کنترل زنجیره به صورت جدی‌تری دنبال شود.

وزیر صمت در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: خودروسازان هیچ افزایش قیمتی را اعمال نکردند و این افزایش در حاشیه بازار صورت گرفته است. برخی به صورت عمد قیمت‌ها را افزایش داده‌اند به طوری که برخی سایت‌ها بدون آنکه موجودی داشته باشند، قیمت خود را افزایش دادند و در عرض 20 روز 5000 خودرو با قیمت خودشان به بازار عرضه کردند تا بازار را در دست بگیرند.

رحمانی تصریح کرد: دادستانی و تعزیرات به این موضوع ورود کردند ضمن آنکه بیشتر خودروهای مانده در پارکینگ خودروسازان نیز به بازار عرضه شده تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند. اگر مشکلات نقدینگی خودروسازان حل شود، خودروسازها می‌توانند تولید خود را بالا ببرند.

وی در خصوص پراید و پژو 405 گفت: مقرر شد تا سال آینده کل تعهد خودروسازها در خصوص این دو خودرو انجام شود و سپس تولید خودروهای جدید آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز