خبرگزاری کار ایران

در میز ساخت داخل الکترونیک و مخابرات مطرح شد؛

قرارداد 76 میلیون یورویی بخش خصوصی برای کاهش ارزبری/ کاهش ارزبری 500 میلیون دلاری قطعات خودرو تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۷۷۸

وزیر صمت اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های اساسی این وزارتخانه صادرات با اولویت 15 کشور همسایه است و در این تلاش هستیم که مجموع صادرات خود را به این کشورها تا سال 1400 دوبرابر کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز نشست میز تخصصی موتورسیکلت در وزارت صمت با حضور انجمن‌های مربوطه معاونت صنعت و وزیر برگزار شد.

در این نشست مهدی صادقی نیارکی گفت: تاکنون 11 برنامه راهبردی در حوزه ساخت داخل خوداتکایی صنعتی مدیریت واردات در وزارتخانه ارجاع شده و همچنین پنج میز تعمیق ساخت داخل در حوزه‌های خودرو، موتورسیکلت، پتروشیمی و صنایع معدنی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با برگزاری این میزهای تخصصی تاکنون 250 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در حوزه خودرو صورت گرفته است و 60 میلیون یورو نیز در حوزه پتروشیمی صرفه‌جویی صورت گرفته است.

در ادامه وزیر صمت با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر داخلی‌سازی گفت: ایشان راهکار اساسی حل مشکلاتی مانند تورم و بیکاری را رونق تولید دانسته‌اند و مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که در این وزارتخانه صورت گرفته مقرر شده که 10 میلیارد دلار واردات را تا سال 1400 داخلی‌سازی کنیم که 500 میلیون دلار آن در حوزه برق، الکترونیک و مخابرات است. همچنین یک میلیارد و 400 میلیون دلار در حوزه قطعات و خودرو برای داخلی‌سازی برنامه‌ریزی شده که امیدواریم تا پایان سال 500 میلیون دلار آن محقق شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های اساسی این وزارتخانه صادرات با اولویت 15 کشور همسایه است و در این تلاش هستیم که مجموع صادرات خود را به این کشورها تا سال 1400 دوبرابر کنیم.

رضا رحمانی با اشاره به میز تعمیق ساخت داخل صنعت برق، الکترونیک و مخابرات گفت: 26 شرکت داخلی امروز در این جلسه حضور دارند که با تمام آنها تفاهم‌نامه و قرارداد برای داخلی‌سازی بسته می‌شود. ما باید از این شرکتها که با استفاده از جوانان دانشگاهی که دنبال داخلی‌سازی هستند، حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: در این روزها که با نام بسیج پیوند خورده، با توجه به داخلی‌سازی‌هایی که از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته احساس غرور می‌کنم و معتقدم با ادامه این روند شاهد تحول بزرگی در حوزه خودکفایی صنعتی خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، کیوان گردان مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت گفت: براساس همکاری اپراتورهای تلفن همراه و ثابت کشور از ابتدای مرداد ماه سال جاری هماهنگی‌های لازم در جهت خوداتکایی صورت گرفته است. این صنعت یک بازار 3 میلیارد دلاری در داخل کشور دارد و امروز با عقد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها شاهد کاهش ارزوری 76 میلیون یورویی خواهیم بود که می‌توان به مودم و باطری‌های صنعتی اشاره کرد.

وی افزود: بخش دیگر از قراردادهای امروز برای افزایش ظرفیت خرید داخلی است که می‌توان به کابل‌های نوری و مسی اشاره کرد. در سال 96 بیش از 66 میلیون دلار مودم به کشور وارد شد که اکنون نیاز ما به واردات آن به کمتر از 12 میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز