خبرگزاری کار ایران

تفاهمنامه ساخت 20 هزار نیروگاه خورشیدی امضا شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۴۴

تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمید پورمحمدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح جهاد روشنایی بین سازمان برنامه و بودجه و سازمان بسیج مستضعفین، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید جهت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خرد و کوچک خانگی در مناطق روستایی و عشایری اظهار داشت: اجرای این طرح بر اساس اجرای قانون بودجه است که با مشارکت سازمان بسیج انجام می‌شود. 

وی افزود: برای احداث هر نیروگاه ۳۵ میلیون تومان وام اعطا می‌شود و برق تولیدی نیز توسط وزارت نیرو خریداری خواهد شد.

معاون سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در گام نخست ۲۰ هزار نیروگاه برای ۲۰ هزار خانوار روستایی، عشایر و مرزی احداث شود و در گام های بعدی به ۱۰۰ هزار نیروگاه افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: شرکت های داخلی مانند مپنا این نیروگاه ها را ساخته و در اختیار دستگاه های مسئول برای نصب قرار می دهند.

پورمحمدی خاطر نشان کرد:  ساخت این نیروگاه ها علاوه بر افزایش تولید برق به تقویت معیشت خانوادهای محروم نیز کمک می کند و پس از مدتی آنها از پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی خارج خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز